Pierwsza generacja zadebiutowała 17 stycznia 1953 roku jako koncept, który zaprezentowany został podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Zwiedzający wystawę byli tym autem na tyle zauroczeni, że koncern General Motors podjął decyzję o rozpoczęciu w tym samym roku produkcji seryjnej.

W pierwszym roku produkcja była ograniczona do 300 egzemplarzy, a wszystkie miały białą barwę nadwozia. Powstawały tylko w wersji kabriolet. Coupé dołączyło do oferty w drugiej generacji, a więc od 1963 roku.

Obecny model napędzany jest ośmiocylindrowym silnikiem widlastym, a dla porównania pierwsza generacja miała rzędowy sześciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 158 KM. Ośmiocylindrowy poszerzył ofertę w 1955 roku i cieszy się zdecydowanie większą popularnością. Wybierało go 90 proc. nabywców tego modelu. Ostatecznie silnik V8 stał się jedynym i przetrwał do dzisiejszych czasów w Corvette.

W ciagu 60 lat wyprodukowano 1,56 mln egz. Corvette. Powstało siedem generacji. Milionowy egzemplarz zjechał z taśmy w 1992 roku. To auto produkowane było w trzech zakładach. W pierwszym roku powstawało w zakładzie Flint, w latach 1954-1981 w St. Louis, a od 1981 roku w Bowling Green.

Obecnie produkowana jest siódma generacja Chevroleta Corvette, która ożywiła słynną nazwę Stingray. Najnowsza wersja napędzana jest ośmiocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 6.2 l o mocy 461 KM, który współpracuje z siedmiostopniową przekładnią manualną lub sześciostopniowym automatem.