W skrócie

W każdym odcinku widzimy, jak Will udaje się na poszukiwania okazji, by ocalić ikony samochodowego designu przed złomowiskiem. Po utargowaniu ceny, zabiera auto do „The London Motor Museum”, warsztatu Elo, gdzie rozpoczyna się praca. Tam spotykają się mechaniczny geniusz Willa i wyczucie stylu Elo. Przekomarzanki i przyjacielska rywalizacja towarzyszą im nieustannie w trakcie, gdy projekt przestaje być marzeniem, a staje się rzeczywistością. Obserwujemy ekscytujący i zaskakujący proces, dzięki któremu bryka zyskuje nowy kształt i designerski wygląd.

Konkurs

Tematem przewodnim naszego konkursu jest Moja Bryka i historia związana z autem. Bo WSZYSTKO MA SWOJĄ HISTORIĘ. Twoje auto też kryje ją w sobie.

Odpowiedz na pytania i wygraj rejestrator trasy Mio MiVue.

Odpowiedz zatem na poniższe pytania, przesyłając odpowiedzi na adres e-mail: konkurs@auto-swiat.pl.

1) Kiedy i gdzie będzie premiera serialu "Ale bryka!"?

2) Jakim samochodem jeździsz na codzień?

3) Każde auto to odrębna historia. Wartość samochodu często mierzona jest nie ilością zer a wspomnieniami i sentymentem, którym darzymy nasze „cztery kółka”.

Wykaż się i opisz prawdziwą, niesamowitą i jedyną w swoim rodzaju historię związaną z Twoim samochodem (max. 250 znaków) - pamietaj o przesłaniu zdjęcia swojej bryki. Najciekawsze zgłoszenia nagrodzimy.

Foto: Auto Świat
Ale Bryka

Ale bryka! rusza 24 kwietnia o 22.00 na kanale HISTORY.

Wyniki konkursu

Zwycięzcami konkursu związanego z programem Ale bryka są:

Kinga Suszek

Łukasz Pastucha

Ryszard Szałajda

Gratulujemy

PRZEWODNIK PO ODCINKACH

Czy to Ferrari, czy Mustang, czy Volkswagen Camper, każda transformacja jest jedyna w swoim rodzaju, a towarzysząca jej historia za każdym razem intryguje.

Odcinek 1 Czwartek, 24 kwietnia o 22:00

Will znajduje supersamochód sprzedawany po obniżonej cenie, Ferrari 412 z 1989 roku, jednak kiedy samochód trafia do warsztatu Elo, okazuje się, że w środku czeka niespodzianka! Elo snuje twórcze wizje przedstawiając Willowi swój plan, by przemienić ten stary woź w jedyny w swoim rodzaju samochód – ferrari pick-up. Jak jednak zareagują na tę krzyżówkę pracownicy warsztatu Ferrari? W trakcie gdy praca wre, Elo udaje się do rapera i producenta muzycznego, Dapsa, by przekazać mu legendarnego DeLoreana z lat 80. XX wieku, samochód, który ma się pojawić w jego nowym teledysku. Zajrzymy za kulisy produkcji, Elo wyjaśni też, jak ważne w teledyskach raperów są legendarne samochody.

Odcinek 2 Czwartek, 1 maja o 22:00

W tym odcinku Elo i Will pomagają przy przerobieniu dość wysłużonego Forda Mustanga cabrio z 1971 roku, tak by można go było sprzedać. Obmyślając zupełnie nowe wcielenie auta, Elo inspiruje się wszystkim co amerykańskie, ale czy nowy, zaskakujący wygląd samochodu spodoba się, czy raczej wzbudzi dezaprobatę? Elo i Will odkopują też na tyłach garażu zapomnianą motorówkę Scarab. Postanawiają, że zajmą się łodzią tak samo jak samochodami, mają jednak zaledwie sześć tygodni na to, by poddać ją metamorfozie i zaprezentować ją na imprezie Southampton Boat Show. Jakby tego było mało, Elo i jego kumpel „T” zakładają się o to, czyj samochód bardziej działa na dziewczyny i udają się na przejażdżkę, by przekonać się, który wóz zwróci większą uwagę płci pięknej.

Odcinek 3 Czwartek, 8 maja o 22:00

Hipisowski gust Willa skłania go do zakupu Volskwagena Campera z 1966 roku, z otwieranymi przednimi szybami. Przerobienie go na odnowiony woź miłości Elo jednak nie wystarcza; stwierdza, że jeśli istnieje coś, czego nikt jeszcze nie widział. Postanawiają zmienić wnętrze samochodu kempingowego na luksusowy prezesowski apartament. Jak na tę metamorfozę zareaguje widzowie na festiwalu V-Dub Island? Elo ma jednak na głowie większe zmartwienia. Zgodził się, by w jego muzeum zorganizowano modową sesję zdjęciową, dla której tłem mają być jego bezcenne samochody. Ale czy rosyjska supermodelka będzie się go słuchać i trzymać swoje szpilki z dala od lakieru?

Odcinek 4 Czwartek, 15 maja 22:00

Elo i Will ryzykują narażenie się na gniew właścicieli kolejnego Bristola; postanawiają przerobić

Bristola 406 z 1959 roku (a model ten wyprodukowano w zaledwie 174 egzemplarzach) na Hot Roda w stylu angielskiego dżentelmena. Jak bardzo Elo zmieni jego piękną, lśniącą, ręcznie malowaną, aluminiową karoserię?

Odcinek 5 Czwartek, 22 maja 22:00

Datsun 260z z 1978 roku znany jest z tego, że choć tani, posiada cechy supersamochodu. To auto, które dało początek japońskiej inwazji samochodowej na całym świecie. Elo postanawia złożyć hołd jego korzeniom i udaje się na organizowaną w tajemnicy podziemną imprezę samochodową, by tam szukać inspiracji. W tym samym czasie do jego warsztatu trafia dwóch saudyjskich braci z klasycznym Daimlerem należącym do ich ojca. Czy Elo nada mu nowe oblicze, na tyle fajne, by synowie zechcieli nim jeździć, a jednocześnie na tyle klasyczne, by ich ojciec i babcia nadal wybierali się nim na przejażdżki? Inge, nowa pani mechanik, wpada na świetny pomysł: uznając, że nigdy nie jest się za młodym na to, by stworzyć wóz na zamówienie, zaprasza dzieciaki do garażu, by tam pomalowały palcami Fiata Autobianchi.

Odcinek 6 Czwartek, 29 maja o 22:00

Will i Elo emocjonują się zakupem Audi Quattro, o którym obaj marzyli jako chłopcy. W latach 80. był to pierwszy samochód rajdowy z napędem na cztery koła, który odniósł sukces. Chłopaki postanawiają nawiązać do dni jego chwały i przerabiają swoje Audi na oldskulowy samochód rajdowy z klatką bezpieczeństwa i w oryginalnych kolorach rajdowego Audi Quattro z 1980 roku. Elo wybiera się swoim cennym Lincolnem Zyphyrą na otwarcie ekskluzywnej pijalni wódki na londyńskim West Endzie. Wszystkie oczy zwrócone są na niego i jego przykuwający uwagę wóz.

Odcinek 7 Czwartek, 5 czerwca o 22:00

Zainspirowani dziedzictwem koncernu Saab, niegdyś producenta samolotów wojskowych, chłopaki zmieniają Saaba 96 z 1972 roku w pojazd wyglądający tak, jakby nadawał się bardziej do podróżowania w chmurach niż po drodze, przede wszystkim ze względu na wbudowany w bagażnik (a zupełnie niepotrzebny) spadochron. W tym czasie Elo pracuje w swojej bazie nad tym, by tchnąć życie w Jaguara XJ220 oddanego mu na warsztat przez saudyjskiego księcia. Wart 250 tysięcy funtów używany i porzucony na pustyni samochód ma piasek we wszystkich zakamarkach. Zespół Elo pracuje nad tym, by supersamochód z lat 90. zmienić we współczesny, klasyczny wóz

Odcinek 8 Czwartek, 12 czerwca o 22:00

Will i Ello chwytają byka za rogi i w ciemno, przez internet, kupują Peugeota 304 cabrio z 1972 roku. Początkowa radość mija, gdy Will odkrywa, że silnika nie da się uratować. Przy pracy nad samochodem Elo inspiruje się przepychem południowej Francji. Chłopaki postanawiają zmienić go w samochód, którym można by udać się na przejażdżkę po Saint Tropez: z

elegancką skórzaną tapicerką, lśniącym bagażnikiem na dachu i pełnymi błotnikami. Poza tym Elo wpada w ręce prototyp supersamochodu Vuhl Mexican. Kolekcjoner zainspirowany filmem „Batman” postanawia stworzyć Bat Vuhla.

BIOGRAFIE

Foto: Auto Świat
Jeden z głównych bohaterów Ale bryki, Elo, właściciel Londyńskiego Muzeum Samochodów, największym sentymentem darzy właśnie samochód, w którym się urodził i to właśnie to auto uznaje za najbardziej wartościowy eksponat w swoim muzeum.

ELO

– jest jednym z najbardziej twórczych brytyjskich kolekcjonerów i konstruktorów samochodów na zamówienie. Obecnie posiada 230 samochodów, których wartość sięga oszałamiającej kwoty 8 milionów funtów. Kolekcja jest tak duża, że otworzył Londyńskie Muzeum Samochodów, by w nim pomieścić pojazdy. Jako konstruktor aut na zamówienie stworzył jedne z najbardziej szalonych modeli, jakie kiedykolwiek można było zobaczyć na drogach, począwszy od minilimuzyn typu stretch do Volkswagena Beetle przerobionego na

supersamochód, a w zbiorach muzeum znajdują się także klasyczne modele jak np. oryginalny De-Lorean, wehikuł czasu z filmu „Powrót do przeszłości", czy Aston Martin należący do Jennifer Lopez. Wśród jego klientów jest wiele gwiazd, m.in. piłkarz Emmanuel Adebayor , czy muzyk will.i.am.

Foto: Auto Świat
Will Trickett

WILL TRICKETT

– geniusz mechaniki, który jak twierdzi, jest w stanie rozwiązać każdy problem... w samochodzie. Początkowo kształcił się na mechanika samochodowego, po czym zaczął specjalizować się w Land Roverach, maszynach rolniczych i pojazdach wojskowych. W wieku 24 lat postanowił poszerzyć swoją działalność o konstrukcję łodzi. Odniósł sukces jako budowniczy riksz, z których dziś korzystają turyści w centrum Londynu. Wciąż stara się przekraczać kolejne granice- skonstruował nawet rikszę.