Alfa Romeo 4C wywodzi się bezpośrednio z koncepcyjnej wersji modelu, który był gwiazdą genewskiej wystawy w 2011 roku.
Sercem włoskiego pojazdu jest turbodoładowany silnik o pojemności 1750 ccm i mocy 235 KM, który napędza już Alfę Giuliettę Quadrifoglio Verde. współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów Alfa TCT. Skrzynia może być również sterowana w trybie sekwencyjnym przez kierowcę za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą. W Alfie 4C system DNA został wyposażony w czwarte ustawienie - do trzech dostępnych do tej pory ustawień („Dynamic", „Natural" i „All Weather") dodano czwarty tryb „Race".
Zaprojektowany przez inżynierów Alfy Romeo i produkowany w zakładzie Maserati w Modenie, kompaktowy samochód sportowy zostanie wprowadzony na rynek w 2013 roku i zaakcentuje powrót włoskiej marki do Stanów Zjednoczonych, dając początek planowi globalnego rozwoju Alfy Romeo.
Koncecpyjna Alfa Romeo 4C podczas 2011 Geneva Motor Show: