Porozumienie zawarto podczas czwartej rundy Mistrzostw Świata „Eni FIM SBK Superbike 2013", którego głównym sponsorem i Oficjalnym Samochodem Bezpieczeństwa szósty rok z rzędu jest Alfa Romeo.

Louis Carl Vignon, szef marki Alfa Romeo na region EMEA, przekazał klucze do samochodów Giulietta Quadrifoglio Verde w ręce Carla Edoardo Valli'ego, szefa SIAS S.p.a. (spółki, która zbudowała i zarządza torem Monza). Alfy Romeo będą spełniały różne funkcje na torze wyścigowym (samochody bezpieczeństwa, zastępcze aż po medyczne).

Tor Monza powstał w 1922 roku. Jego budowa trwała zaledwie 110 dni. Na torze odbywają się zarówno międzynarodowe wyścigi samochodowe, jak i różne testy i badania motoryzacyjne. Za wyjątkiem okresu wojennego i niektórych edycji - Livorno 1937, Mediolan 1947, Turyn 1948 i Imola 1980 - tor Monza jest od zawsze miejscem organizacji Grand Prix Włoch. Jest to trzeci najstarszy tor wyścigowy na świecie, po angielskim Brooklands (1907) i amerykańskim Indianapolis (1909).

Kontrakt sponsorski przewiduje, że podczas zaplanowanych wyścigów sportowych tor będzie oznakowany symbolami Alfy Romeo. Będzie też istniała możliwość zorganizowania na obiekcie promocyjnych wydarzeń typu „brand experience”.

Współpraca pomiędzy Alfą Romeo i torem wyścigowym Monza jest elementem szerszej strategii sponsorskiej na obszarze Lombardii, co udowadnia zawarte niedawno porozumienie Fiata S.p.A. i Fiata Industrial. W porozumienia jest m.in. mowa o wystawianiu cennych samochodów zabytkowych Alfa Romeo w miejscach związanych w wystawą Expo Milano 2015.