Pod maskę trafił zmodernizowany, wolnossący silnik benzynowy V12 o pojemności 6 litrów. Potężna jednostka generuje 573 KM mocy i 620 Nm momentu obrotowego (poprzednio 517 KM i 570 Nm). Nie znamy jeszcze wyniku ssrint nowego Vantage'a od 0 do 100 km/h, ale producent obiecuje, że pierwsza „setka” będzie osiągana w mniej niż 4 sekundy (poprzednik przyspieszał w 4,2 s). Wiemy już, że samochód może rozpędzić się do 330 km/h (do tej pory do około 305 km/h).
Nowy motor współpracuje w nową skrzynią. Jest nią 7-stopniowa, zautomatyzowana przekładnia manualna Sportshift III, która zastąpiła ręczną skrzynię i jest od niej o 25 kg lżejsza. W Vantage'u S debiutuje też adaptacyjne zawieszenie ze zmienną siła tłumeinia – do wyboru są trzy tryby: „Normal”, „Sport” i „Track”. Nowy jest także układ wydechowy - lżejszy, mniejszy, a do tego bardziej donośny. Ponadto Aston Martin Vantage S przeszedł bardzo delikatny lifting nadwozia.