Aston Martin DB9 – luksusowy samochód sportowy brytyjskiej produkcji. Samochód należący do segmentu G został zaprezentowany we Frankfurcie w 2003 roku i w tym samym roku wszedł do produkcji, zastępując model DB7. Projektantami auta byli Ian Callum i Henryk Fisker.
Model był pierwszym autem Astona Martina zbudowanym na platformie podłogowej VH konstrukcji Forda, która została wykonana w całości z aluminium. Jest spokrewniony pod względem konstrukcyjnym i technicznym z modelem V12 Vanquish.
Nadwozie DB9 ma typową dla brytyjskich aut, delikatną i bardzo wyrafinowaną sylwetkę, która wygląda bardzo dynamicznie, która trochę nawiązuje do poprzednika. Aby uzyskać jak najniższą masę, oprócz platformy, z aluminium wykonano także zawieszenie, ramę i silnik, a kolumna kierownicza i drzwi, które otwierają się pod kątem 12 stopni do góry, wykonano z magnezu. Spowodowało to, że DB9 odznacza się dwukrotnie większą sztywnością niż DB7. Uzyskano także idealny rozkład masy 50:50, dzięki umieszczeniu skrzyni biegów z tyłu auta.
Aston Martin mierzący 4,7 metra długości, sięgającej blisko 1,9 metra szerokości i wysokości 1,2 metra, waży ok. 1700 kg. Do napędu tego angielskiego „dżentelmena” służy ogromny silnik V12 o pojemności 6 litrów. Pozwala to DB9 przyspieszać do 100 km/h w 4,7 sekundy o osiąga prędkość wynoszącą 300 km/h.
Pod nazwą DB9 Volante kryje się wersja cabrio zaprezentowana na Detroit Motor Show w 2004 roku. Technicznie niewiele różnił się on od wersji z dachem. Wystarczy jedynie 17 sekund po naciśnięciu przycisku, aby kilkuwarstwowy, materiałowy dach w kolorze karoserii złożył się. Niestety przez to, pojemność bagażnika spadła do 197 litrów.
W kwietniu 2006 roku zaprezentowano mechaniczny dodatek do Astona Martina „Sport Pack”. Charakteryzował się on zmniejszeniem prześwitu o 6 mm, twardszymi sprężynami, 19-calowymi felgami z aluminium oraz polepszoną przyczepnością. W 2008 roku, DB9 przyszedł facelifting, który spowodował zmiany nadwozia obejmuje maskę, przedni zderzak, wloty powietrza na błotnikach oraz tylny spojler powiększony w celu poprawy przyczepności Lista opcji wzbogaciła się o kamerę cofania, skórzaną podsufitkę i nowe warianty kolorystyczne wykończenia kabiny. Oprócz tego w standardowym wyposażeniu znalazły się ceramiczne hamulce Brembo oraz zawieszenie z adaptacyjnym systemem tłumienia, które może pracować w jednym z 3 trybów: Normal, Sport i Track