Do utworzenia Automobili Turismo e Sport (ATS) doszło na skutek rozłamu w Ferrari. Założycielami tej włoskiej firmy, która nie tylko produkowała samochody sportowe i silniki w latach 1963-65, ale też miała własny zespół wyścigowy, byli Carlo Chiti i Giotto Bizzarrini. Początkowo wytwarzano tam małe coupé – 2500 GT. Potem przyszła pora na pojazd Formuły 1 – Tipo 100. Auto wyposażono w silnik konstrukcji ATS V8 o pojemności 1,5 litra. W wyścigach prowadzili go byli kierowcy Ferrari: Phil Hill i Giancarlo Baghetti. Sezon 1963 był jednak nieudany i Carlo Chiti rozwiązał zespół. Silników ATS użīwały później inne teamy, m.in. Derrington Francis, którego współzałożycielem był Alf Francis, czyli Alfons Kowaleski, nasz rodak z Gdańska.

Po prawie pięćdziesięciu latach reaktywowano firmę. W roku 2012 wystartowano z budową dwóch sportowych aut: Sport 1000 i 2500 GT. Najnowszym modelem jest ATS Leggera – spider w starym stylu.

Leggera, jak sama nazwa wskazuje, to bardzo lekki samochód. Wszystkie wersje ważą zaledwie 650 kg. Auto jest zbudowane z kompozytów i oparte na lekkiej ramie ze stali chromobo-molibdenowej. W sprzedaży znajdzie się kilka wersji auta. Jego poszczególne wersje oznaczone są symbolami liczbowymi odzwierciedlającymi stosunek mocy do masy. Podstawowa odmiana 300 wyposażona w 1,6-litrowy silnik GM z turbodoładowaniem osiąga moc 210 KM. Mocniejsze warianty to 365, 420 i 480 oraz Super Leggera i Super Leggera SS. Wszystkie wersje mają napędzane tylne koła poprzez manualną, 5-biegową skrzynię. Na życzenie można zamówić sekwencyjną skrzynię biegów. Topowy model Super Leggera SS napędza 2,2-litrowy silnik Hondy o mocy 294 KM.

ATS Leggera do "setki" rozpędza się w 4,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 216 km/h. Wersja 420 przyspiesza jeszcze szybciej w 3,6 sekundy, a 480 w zaledwie 3,3 sekundy.

Automobili Turismo e Sport zaczęło już przyjmować zamówienia na pierwsze samochody. Cenę podstawowego modelu Leggera 300 ustalono na 30 tysięcy euro.