Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi 90

Audi 90

Audi 90

Audi 90 to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecki koncern motoryzacyjny. Auto pojawiło się w 1984 roku w Europie, natomiast na rynku północnoamerykańskim dopiero 3 lata później. 90-tka nie była nowym projektem Audi. Na warsztat wzięto ówczesny model 80 B2 i postanowiono go nieco zmodernizować, aby mógł rywalizować z segmentem premium, tj. BMW serii 3 oraz Mercedesem-Benz 190.

Na pierwszy rzut oka z zewnątrz oba auta są takie same, jednak po chwili w 90-tce można łatwo dostrzec więcej dodatków. W przedniej części dołożono szersze zderzaki ze zintegrowanymi kierunkowskazami oraz halogenami. Dodatkowo na zderzakach i listwach drzwiowych pojawiły się chromowane elementy, a tylny pas wyróżniał się blendą łączącą tylne światła oraz dodatkową lotką, w przypadku wyposażenia auta w napęd quattro. Co ciekawe, niektóre elementy blacharskie zapożyczono z modelu Coupe. Wewnątrz również było „na bogato”. Inna była deska rozdzielcza, tapicerka oraz wyposażenie. Centralny zamek był w standardzie, natomiast za dopłatą można było otrzymać także skórzaną tapicerkę, komputer pokładowy czy klimatyzację. ABS z kolei był w standardzie z napędem quattro.

Ostatnim wyróżnikiem 90-tki były jednostki napędowe. Wszystkie silniki benzynowe miały po 5 cylindrów – do wyboru były jednostki 2.0 (113/115 KM) oraz 2.2 (136 KM) i 2.2 Kat. (115/120 KM). Jedynym silnikiem wysokoprężnym był 4-cylindrowy, 1,6-litrowy turbodiesel generujący 70 KM. Napęd przekazywany był na przednią oś (Typ 81) lub 4 koła (quattro – Typ 85).

W 1987 roku pojawiła się II generacja Audi 90 (Typ 89/8A) i różniła się ona niemal tymi samymi detalami od 80-tki co poprzedniczka. Z zewnątrz dostrzec można było szersze reflektory oraz zderzaki z halogenami i kierunkowskazami z przodu, z tyłu dodano blendę między światłami a także lotkę. Podobnie było z wyposażeniem – Audi 90 B3 miało z założenia lepsze wyposażenie i materiały w standardzie, jednak nie zabrakło takich pozycji jak klimatyzacja, skórzana tapicerka, drewniane elementy wykończenia wnętrza czy elektrycznie sterowane fotele.

Pod maską również było nowości – benzyniaki miały 5 cylindrów, a jedyny 4-cylindrowy turbodiesel 1.6 zyskał względem poprzednika 10 KM. W pierwszym wypadku mieliśmy do czynienia z silnikami o pojemności 2, 2.2 lub 2.3 litra, które rozwijały kolejno 115/20V-160, 136 oraz 132/136/20V-167/20V-170 KM. Napęd, podobnie jak w poprzedniku przekazywany był na przednie lub wszystkie koła (quattro). Do wyboru był początkowo 3- lub 4-stopniowy „automat” oraz 5-biegowa skrzynia ręczna.

W 1991 roku zakończono w Europie produkcję Audi 90 z uwagi na lifting modelu i rezygnację z dwóch oznaczeń tej samej linii modelowej – w tym samym roku zrezygnowano z modelu 200, lepiej wyposażonej, popularnej „setki”. Nie dotyczyło to jednak rynku północnoamerykańskiego, gdzie wprowadzono zmodernizowany model i oferowano go jedynie z silnikiem 2.8 V6 174 KM. Utrzymywał się w sprzedaży do 1995 roku.

Audi 90 - generacje

Audi 90 I B2 (1984&nbsp-&nbsp1987)

Audi 90 I B2 (1984 - 1987)

Audi 90 II B3 (1987&nbsp-&nbsp1991)

Audi 90 II B3 (1987 - 1991)

Audi 90 - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech