Zaczynamy z dachem schowanym w skrytce za siedzeniami. Gdy podróżujemy z szybkościami miejskimi nie musimy mieć nawet podniesionych bocznych szyb ani postawionego windszota, bo wiatr nie szaleje zbyt mocno po kabinie. Dopiero gdy wyjeżdżamy poza miasto zawirowania we wnętrzu stają się dokuczliwe. Jednak wystarczy podnieść szyby i osłonę przeciwwiatrową z tyłu, aby zrobiło się spokojniej. Wówczas podróżowanie do około 100 km/h nadal jest przyjemne mimo schowanego dachu. Powyżej tej prędkości warto już nakryć samochód. Co ważne nie trzeba się zatrzymywać. Można to zrobić do prędkości 50 km/h, a składanie trwa 17 sekund.

Z dachem też jest fajnie

Bez obawy jazda zakrytym kabrioletem w tym przypadku nadal może być ekscytująca. To m.in. zasługa 180-konnego silnika. Poza tym spontaniczna reakcja na wciskanie pedału gazu w połączeniu z szybką w działaniu dwusprzęgłową skrzynią sprawia, że samochód osiąga setkę już po 7,8 s.

Do mocnego silnika i charakteru pojazdu świetnie pasuje zastosowane zawieszenie. W testowanym egzemplarzu był adaptatywny układ jezdny Drive Select. Dzięki niemu klawiszem na konsoli środkowej można wybierać różne ustawienia podwozia. To sprawia, że w zależności od upodobań kierowcy zawieszenie z komfortowego staje się sportowe.

Więcej o przyjemności jazdy nowym kabrioletem Audi dowiecie się w Auto Świecie 24/2014.

Silnik - typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemność 1798 cm3
Moc maks. 180 KM/5100 obr./min
Moment 250 Nm/1250 obr./min
Poj. bagażnika 320 l
Masa własna/ładowność 1430/500 kg
Rozstaw osi 2595 mm
Wymiary (dł./szer./wys.) 4420/1795/1410 mm
Przysp. 0-100 km/h* 7,8 s
Prędkość maks.* 242 km/h
Śr. spalanie* 5,8 /100 km
Ceny Audi A3 od 134 170 zł