Wygląd każdego nowego Audi od ładnych paru lat nie jest żadnym zaskoczeniem. A3 Sedan wpisuje się w ten trend. Najwięcej nowych elementów odnajdziemy oczywiście w tylnej części nadwozia. Spoiler zintegrowano z pokrywą bagażnika, a światła tylne mają, podkreślający linie poziome, szeroki i płaski kształt. Na życzenie dostępne są światła wykonane w technice diodowej. Już od początku sprzedaży, Audi oferuje także w pełni diodowe reflektory przednie.
Długość samochodu wynosi 4,46 m, szerokość 1,80 m (o 11 mm więcej niż w A3 Sportback),wysokość 1,42 m (o 9 mm mniej niż w bliźniaczych modelach), a rozstaw osi to 2,64 m.
Początkowo europejska gama silnikowa Audi A3 Sedan obejmować będzie trzy jednostki czterocylindrowe (w późniejszym czasie będzie stopniowa wzbogacana). Do wyboru będą: jednostka wysokoprężna 2.0 TDI o mocy 150 KM) momencie obrotowym 320 Nm lub dwa silniki benyznowe: 1.4 TFSI (140 KM i 250 Nm) i 1.8 TSI (180 KM, 250 Nm). W zależności od wersji, auto jest wyposażone w manualną skrzynię z sześcioma biegami lub w przekładnię automatyczną S tronic.
Kilka miesięcy po wejściu na rynek nowego modelu, zadebiutuje flagowy model serii – Audi S3 Sedan. Samochód będzie wyposazony w benzynowy motor 2.0 TFSI, który generuje 300 KM mocy i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Audi S3 Limousine z przekładnią automatyczną S tronic rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów w 5,3 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.