Audi RS Q3 napędzane jest pięciocylindrową jednostką benzynową TFSI, znaną z modeli TT RS i RS 3 Sportback, jednak adaptując jednostkę do modelu RS Q3, firma quattro GmbH dokonała w niej znaczących modyfikacji. Kolejność zapłonu 1-2-4-5-3, wsparta przez geometrię układu ssącego i wydechowego, gwarantuje sportowe brzmienie silnika. Przy pomocy montowanego seryjnie systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może samodzielnie sterować klapami różnicującymi dźwięk układu wydechowego i kontrolować pracę pedału gazu. W trybie dynamic reakcje pojazdu są bardziej dynamiczne, a dźwięk silnika intensywniejszy.
Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 2,5 litra generuje 310 KM mocy, a jego maksymalny moment obrotowy 420 Nm dostępny jest w przedziale od 1500 do 5200 obr./min. Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w zaledwie 5,5 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Za przeniesienie napędu na cztery koła quattro odpowiada montowana seryjnie siedmiostopniowa przekładnia automatyczna S-tronic. Funkcja Launch control zapewnia start z optymalnym poślizgiem kół. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy można całkowicie dezaktywować.
Poza wysokimi osiągami, samochód wyróznia się sportową stylizacją – agresywne zderzaki, nakładki na progi, 19-calowe obręcze kół, dyfuzot. Dynamiczne prowadzenie umożliwia zawieszenie RS, które obniżyło karoserię pojazdu o 25 mm
„RS Q3 to obok RS 5 Cabriolet, RS 6 Avant i RS 7 Sportback, czwarty model RS jaki w roku 2013 wprowadzamy na rynek. W ten sposób, rodzina RS będzie liczyć ośmiu członków – najwięcej w historii naszej marki” - powiedział Franciscus van Meel, prezes zarządu quattro GmbH.
Sprzedaż Audi RS Q3 rozpocznie się jesienią br. Podstawoa cena na rynku niemieckim wynosi 54 600 euro.