Mocny silnik i wysoki moment obrotowy zapewniają Audi S1 znakomite osiągi. S1 (3-drzwiowe) do „setki" potrzebuje zaledwie 5,8 sekundy, a S1 Sportback (5-drzwiowe) 0,1 sekundy więcej. Obie odmiany osiągają prędkość maksymalną 250 km/h!

Zankomite osiągi wymagały przeprojektowania zwykłego modelu A1. Zmieniono więc podwozie i elektromechaniczny układ kierowniczy. Audi S1 wyposażono w system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Pozwala on na regulację pracy silnika, zawieszenia, skrzyni biegów a nawet klimatyzacji, w zależności od preferowanego stylu jazdy.

Audi S1 ma napęd na 4 koła (quattro). System stabilizacji toru jazdy ESC jest dwustopniowy, pozwala na uślizg kół podczas dynamicznej jazdy i włącza się z pewnym opóźnieniem. Hamowanie zapewniają: wzmocniona pompa hamulcowa oraz powiększone tarcze - z przodu mają średnicę 310 mm.

Z zewnątrz Audi S1 można poznać po nowych reflektorach ksenonowych, zmienione są także tylne lampy oraz zderzaki. Auto porusza się na 17-calowych kołach. W opcji dostępne są też koła 18-calowe z opnami w rozmiarze 225/35 R18.

Wnętrze, podobnie jak w innych modelach serii S, utrzymane jest w odcieniu czerni. Nakładki na pedałach są stalowe, siedzenia - sportowo wyprofilowane (w opcji oparcia zespolone są z zagłówkami).

Lista wyposażenia seryjnego jest bogata, można ją poszerzyć o wiele opcji, m.in. o nawigację MMI Nawigation plus z wysuwanym z górnej części deski rozdzielczej monitorem kolorowym oraz o system nagłaśniający Bose Surround Sound System. W Audi S1 na pokładzie dostępny jest internet.

Ceny Audi S1 jeszcze nie ujawniono.

CZYTAJ WIĘCEJ: