Kurtyna opadnie we wtorek, 4 marca 2014 r. o 9.00. Wtedy właśnie zaplanowana jest konferencja prasowa na stoisku Audi w hali nr 1 genewskiego Palexpo. Ważni prezesi przemówią, a potem piękne hostessy ściągną płachty z nowych aut - premierę światową będzie świętował m.in. model TT 3. generacji.

Ten model od momentu debiutu w 1998 roku wzbudza wielkie emocje i zainteresowanie kierowców o sportowych ambicjach. Małe auto z mocnymi silnikami i dopracowanymi detalami w kokpicie starzało się powoli - druga generacja pojawiła się w 2006 roku, a więc po ośmiu latach od debiutu. Teraz, po kolejnych ośmiu latach zobaczymy 3. generację.

Audi zapowiada, że nowy model będzie nawiązywał detalami do pierwszej wersji sprzed 16 lat. Oczywiście będą to „cytaty" stylistyczne, jak np. okrągłe wloty nawiewów powietrza w kokpicie przypominające kształtem silniki lotnicze. W modelu TT 2014 wewnętrzne pokrętło w tych otworach służy nie tylko do ich zamykania i otwierania, lecz także do regulacji temperatury.

Nowością jest także „wirtualny" kokpit - informacje i np. mapa nawigacji wyświetlane będą na ekranie, na którym w zależności od potrzeb pojawią się także zegary i wskaźniki.

Kierownica w nowym Audi TT będzie - podobnie jak w innych sportowych modelach tej firmy, spłaszczona u dołu i ozdobiona logo modelu.

Z zewnątrz Audi TT będzie miał wielki, trapezoidalny wlot powietrza, przetłoczenie na pokrywie silnika, reflektory diodowe lub diodowe Matrix LED oraz listwy świetlne będące światłami do jazdy w dzień. Z tyłu światła będą zawsze włączone - połączy je listwa - światło „stopu". Na dole zaprojektowano dyfuzor, a w nim dwie końcówki układu wydechowego. W mocniejszych wersjach TT S będą 4 końcówki.

Na razie nie wiemy jakie silniki znajdą się pod maską nowego Audi TT. Można przypuszczać, że będą to nieco wzmocnione dotychczasowe wersje, a więc: 1.8 T/160 KM, 2.0 TFSI/211 KM, a w mocniejszych wersjach TT S i TT RS: 2.0 TFSI/272 KM, 2.5 TFSI/340 lub 360 KM.

Nie wiemy też ile będzie kosztowało nowe Audi TT. Można szacować, że będzie droższe o kilka tys. zł od dotychczasowych modeli (ceny starego modelu rozpoczynają się od 131 700 zł za wersję 1.8 TFSI.