Okazuje się, że powrót ten nastąpił już w styczniu 2017 r., gdyż Włosi awansowali na 10. miejsce. To wszystko zasługa nowego Tipo, które sprzedaje się jak ciepłe bułki. Kolejną firmą, która w ostatnich latach spadła z pierwszej aż do granicy trzeciej dziesiątki, jest Honda. O ile w przypadku Fiata brakowało popularnych modeli, o tyle Japończycy przesadzili chyba z cenami Civica i Jazza. Brakowało im również reprezentanta w popularnej kategorii miejskich SUV-ów aż do pojawienia się ponad rok temu HR-V. Teraz do sprzedaży wchodzi nowy Civic.

Mieliśmy okazję jeździć już tym autem i znamy jego ceny. Za podstawową wersję z 3-cylindrowym silnikiem 1.0 trzeba zapłacić prawie 70 000 złotych. Lepiej wyposażona odmiana 1.5 kosztuje niespełna 100 000 złotych. A przecież jest to ciągle auto kompaktowe! Za te pieniądze można było kupić o klasę wyższego Accorda (nie jest obecnie dostępny w wersji na Europę). Nowy Civic nie stanie się raczej popularnym kompaktem, tym bardziej że oferta silnikowa jest jak na razie bardzo skromna. Szkoda, że właśnie taki kurs obrała Honda w stosunku do swojego najpopularniejszego modelu.

W najnowszym wydaniu tygodnika “Auto Świat” (7/2017) polecamy m.in.

- BMW X3, Seat Alora i Opel Monza X - Małe SUV-y, które wkrótce trafią na rynek

- Opel Insignia Sports Tourer - Prezentacja drugiej generacji flagowego kombi

- Kia Rio Pierwsze jazdy Rio w nowym wydaniu

- Nowa Honda Civic - Wrażenia ze sprawdzianu wersji 1.0/129 KM

- VW Golf - Jazdy hatchbackiem po face liftingu

- BMW serii 5 kontra Audi A6 i Mercedes klasy E - Porównanie niemieckich limuzyn klasy wyższej z 6-cylindrowymi dieslami 3.0

- Peugeot 3008 - SUV z napędem na przednią oś i silnikiem 1.2 turbo

- Skoda Superb - Limuzyna w 150-konnej wersji 1.4 TSI

- Diesel, benzyna czy hybryda? - Radzimy, jaki rodzaj napędu wybrać

- Smartfon w samochodzie - Jak wykorzystać możliwości telefonu

- Zimowa pielęgnacja auta - Jak dbać o samochód w mroźne dni

- Z drugiej ręki - Hyundai ix35 (2010-15) - Prezentacja modelu: wszystkie wersje silnikowe

- Liftbacki klasy średniej za 10-20 tys. zł i 20-30 tys. zł

- Fascynacje - Toyota GT86 - Drifty na lodzie za kołem podbiegunowym

- Youngtimer: Jaguar XK8 (1996-2006) - Brytyjski kabriolet z silnikiem V8

Foto: ACZ / Auto Świat

Najnowsze wydanie tygodnika “Auto Świat” (7/2017) w sprzedaży od 13 lutego 2017 r.

Zapraszamy do lektury!