Bentley Azure to luksusowy kabriolet produkowany przez brytyjską markę. Auto pojawiło się pierwszy raz w 1995 roku i było otwartą wersją nadwoziową modelu Continental R. Co ciekawe, auto nie było jak w większości przypadków kabrioletem typu 2+2, ale oferowało „pełnowymiarowe” miejsca na tylnej kanapie, dzięki czemu w wysoce komfortowych warunkach mogło podróżować 4 pasażerów.
Za dostojną i elegancką linie nadwozia odpowiadało studio projektowe Pininfarina. Do, całkiem dynamicznego, ruszenia z miejsca 2,6-tonowego cabrio służył 6,75-litrowy silnik V8 wspomagany turbosprężarką, który generował 360 KM. Pote moc podniesiono do 405 KM. Moc na tylne koła była przekazywana przez 4-stopniowy automat. W 1999 roku pojawiła się także wersja Mulliner.
Gdy w 2002 roku zakończono produkcję wersji coupe, Azure utrzymał się na rynku tylko rok dłużej. Mimo dużego zainteresowania ze strony klientów, Bentley wolał skupić się na rozwoju innych modeli. Dodatkowym powodem było zaostrzenie przepisów dotyczących testów zderzeniowych, co wymusiłoby na producencie przeprojektowanie auta.
W 2006 roku na rynku pojawiła się II generacja luksusowego Azure. Tym razem auto bazowało na flagowym Arnage. Podobnie jak wcześniej, auto oferowało pasażerom 4 „pełnoprawne” miejsca. Materiały użyte do wykończenia auta były najwyższej jakości, podobnie jak ich spasowanie – nic w tym dziwnego, bowiem auta składane były ręcznie z dbałością o najmniejsze szczegóły.
Aby wzmocnić konstrukcję kabrioletu, inżynierowie zastosowali podłogę wzmacnianą kompozytem, zbrojonym włóknem węglowym i polimerową osłoną, co znacznie poprawiło sztywność nadwozia w stosunku do poprzednika. Miękki dach był elektrycznie sterowany.
Do napędu posłużył silnik znany z Argane'a R – 6,8-litrowa V8-ka generowała 456 KM. Moc była przekazywana na tylne koła za pomocą 4- (do 2007 roku) lub 6-stopniowego automatu (od 2007 roku). W 2008 roku pojawiła się także odmiana Azure T. Oprócz tego że auto dysponowało mocą 507 KM (tak jak w Arnage T), miało także dodanych kilka sportowych „smaczków” na nadwoziu oraz liczne dodatki, które podnosiły prestiż auta.
Produkcja Bentley'a Azure została zakończona w 2009 roku.