Najdroższa limuzyna z napędem na cztery koła. Jej ceny nie podwyższają jednak dodatkowe mechanizmy zastosowane w układzie napędowym. W przypadku Bentleya płaci się przede wszystkim za jakość, komfort i prestiż związany z posiadaniem tego samochodu.
Nadwozie/wnętrze
Materiały zastosowane do wykończenia kabiny Bentleya bardziej przypominają używane we wnętrzach ekskluzywnych klubów dla dżentelmenów niż tworzywa stosowane powszechnie w przemyśle samochodowym. Najwyższej jakości naturalna skóra, metal i elementy drewniane. Jakość montażu nienaganna, miejsca pod dostatkiem. Najwięcej przestrzeni jest do dyspozycji w tylnej części samochodu. Tu bowiem najczęściej zasiada osoba, która podpisała przelew na zakup Bentleya.
Układ napędowy
Do poruszania Bentleya służy potężny dwunastocylindrowy silnik z cylindrami ułożonymi w kształcie litery W. Wyposażony w dwie turbosprężarki daje 625 koni mocy i fantastyczny moment obrotowy o wartości 800 Nm. Napęd trafia stale na obie osie auta za pośrednictwem 8-stopniowego automatu, a moment jest dzielony między koła przednie i tylne w proporcji 40:60.
Jazda na szosie
Komfort resorowania pneumatycznego zawieszenia o regulowanym przeświciejest adekwatny do ceny Bentleya. Auto wprost płynie po szosie. Określenie „płynie” jest jak najbardziej na miejscu, bo silnik pracujący w niskim i średnim zakresie obrotów ledwie sygnalizuje swoje istnienie. Dotyczy to oczywiście doznań akustycznych, bo na brak dynamiki nie można narzekać.
Czas rozpędzania do 100 km/h i prędkość maksymalna ponad 300 km/h muszą robić wrażenie. Jednak nawet pędzący Bentley, za sprawą rozmiarów, sprawia wrażenie majestatycznego. Zużycie paliwa może natomiast przerazić. W sprzyjających warunkach szosowych, przy płynnej jeździe Flying Spur spali kilkanaście litrów benzyny na 100 km. W mieście wynik jest także dwucyfrowy, jednak zamiast jedynki z przodu pojawi się cyfra 2.
Koszty
Ponad milion złotych za samochód? Cenę 240 144 euro ( nieco ponad 1 mln zł) bez problemu można podwyższyć. Lista wyposażenia dodatkowego, która z każdego Bentleya czyni niepowtarzalny egzemplarz, jest niebotycznie długa, a kwoty figurujące przy jej poszczególnych pozycjach mogą przyprawić o palpitację serca, choćby specjalny lakier za 36 245 euro netto!
Silnik | turbo benzynowy W12 |
Pojemność | 5998 cm3 |
Moc | 625 KM/6000 obr./min |
Moment | 800 Nm/2000 obr./min |
V maks. | 320 km/h |
Śr. spalanie | 14,7/100 km |
Skrzynia | 8-automat |
Poj. bagażnika | 475 l |
Rozstaw osi | 306,5 cm |
Przysp. 0-100 km/h | 4,6 s |
Cena | 1 000 000 zł |
Podsumowanie
Ogromny samochód za ogromne pieniądze. Zapewnia komfort na najwyższym poziomie, dysponuje diabelską mocą i gwarantuje prestiż. Napęd na wszystkie koła jest w Bentleyu jak najbardziej uzasadniony. Poprawia trakcję i znacznie skuteczniej przenosi ogromną moc.
Czytaj więcej: