Pod maską SUV-a w sportowym wydaniu pracuje silnik V6 z mechanicznym doładowaniem o pojemnościm skokowej 2995 cm3. Jednostka TFSI w zakresie 6-6,5 tys. obr./min. generuje moc 354 KM, a moment obrotowy 470 Nm osiąga od 4 do 4,5 tys. O efektywne wykorzystanie mocy dbają 8-stopniowa skrzynia tiptronic i stały napęd czterech kół quattro.

Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w czasie zaledwie 5,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Zawieszenie pojazdu obniżono o 30 mm w porównaniu ze standardowym Q5. Zestrojenie sprężyn i amortyzatorów jest twardsze. Auto porusza się na 20-calowych kołach z oponami w rozmiarze 255/45 (w opcji 21-calowe).

Na życzenie Audi montuje dynamiczny układ kierowniczy z płynną regulacją stopnia przełożenia biegów. Regulacja zintegrowana jest z opcjonalnym systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, za pomocą którego kierowca może na kilka sposobów sterować sposobem działania różnych układów.

Audi SQ5 trafi do sprzedaży najwcześniej w Stanach Zjednoczonych – w amerykańskich salonach samochód pojawi się w trzecim kwartale2013 roku. Sprzedaż planowana jest także w Kanadzie, Rosji, na Ukrainie, w Chinach, Japonii, Singapurze, Korei Południowej, Meksyku, Brazylii, Argentynie i Chile.