Czy szansę ma Polska? Z nieoficjalnych informacji wynika, iż BMW otrzymało oferty z Cech, Słowacji, Słowenii, Chorwacji i Węgier. Zapewne wygra ten, kto zaoferuje najlepsze warunki.

Nowa fabryka powstanie kosztem 1 mld euro i zapewni kilka tysięcy miejsc pracy. Jest więc o co walczyć i warto, by polskie ministerstwo gospodarki złożyło konkretną ofertę niemieckiemu koncernowi. Jak wiadomo, już wiele tygodni temu wicepremier Janusz Piechociński zapowiedział walkę o przetrwanie przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. To nie tylko to co już mamy, ale także nowe możliwości.

BMW jest jednym z niewielu producentów, którzy skutecznie przechodzą przez kryzys, produkują i sprzedają coraz więcej. W 2012 roku sprzedano 1,845 mln aut, co oznacza wzrost o 10,6 proc. Czesi i Słowacy liczą, że BMW wybierze ich oferty. Republika Czeska to: Skoda Auto, Hyundai i TPCA (Peugeot, Citroën i Toyota), a Słowacja to: KIA Motors i PSA (Peugeot Citroën).