Cadillac Allanté to luksusowy, 2-osobowy roadster produkowany przez amerykański koncern. Auto pojawiło się w 1986 roku i było raczej niszowym pojazdjem. Co ciekawe, jego nazwa nie wywodzi się z żadnego języka i została stworzona w celach czysto marketingowych.
Cykl produkcji Allanté był dość niezwykły, a dziennikarze określali jokaby Cadillac stworzył najdłuższą linię produkcyjną. Podwozie bowiem było wytwarzane w Detroit, skąd następnie drogą powietrzną trafiało w okolice Turynu, gdzie mieściły się zakłady Pininfariny. Po scaleniu płyty podłogowej z nadwoziem, odsyłano półprodukt z powrotem do USA, gdzie auto było wykańczane i wyposażane w jednostkę napędową. Dzięki staraniom włoskich stylistów, nadwozie odznaczało się współczynnikiem oporu powietrza Cx=0,34, choć stylistycznie auto zostało zaprojektowane w typowo amerykański sposób.
Wnętrze obfitowało w luksusowe wykończenie, a konsola centralna deski rozdzielczej została wyraźnie skierowana w kierunku kierowcy. Konstrukcyjnie auto było spokrewnione z Cadillaciem Eldorado oraz Buickiem Riviera. Co ciekawe, Allanté zostało wyposażone w zawieszenie oraz wspomaganie kierownicy, które zmieniało swoją intensywność tłumienia i wsparcia w zależności od prędkości.
Początkowo oferowano jedynie miękki, składany dach, lecz w 1990 wprowadzono także wersje ze sztywnym dachem. 2 lata później dokonano drobnego liftingu, który objął głównie zmiany stylistycznie, ale także drobne modyfikacje tylnego zawieszenia.
Na początku produkcji do napędu służyła tylko 4,1-litrowa V8-ka generująca 170 KM. W 1989 roku do oferty dołączył silnik 4,5-litrowy o mocy 200 KM, a po kolejnych 3 latach – 4,6-litrowa jednostka rozwijająca 295 KM. Moc przekazywana była na przednią oś za pomocą 4-stopniowego automatu.
Produkcja Cadillaca Allanté została zakończona w 1993 roku z liczbą nieco ponad 21 tys. wyprodukowanych egzemplarzy. Jego następcą został w 2004 roku model XLR.