Tym razem próbom zderzeniowym poddano cztery samochody – minivan Nissan Evalia, kompaktową Dacię Sandero, crossover Renault Captur i Chevrolet Trax.
Najniższą ocenę - trzy gwiazdki, otrzymał Nissan Evalia. Podczas czołowego zderzenia nie wytrzymały liczne spawy, co oceniono negatywnie. Niewystarczająca jest w tym samochodzie ochrona kierowcy. Podczas zderzenia bocznego kierowca zagrozony był urazami klatki piersiowej i kręgow szyjnych. Najwyższą ocenę przyznano za ochronę najmłodszych. Przedni zderzak i maska minimalizują kolizję z pieszym.
Nissan Evalia za ochronę pasażera otrzymał 25 punktów (68 proc.), za ochronę najmłodszych – 40 punktów (81 proc.), za ochronę pieszego – 24 punkty (67 proc.) i za systemy bezpieczeństwa – 5 punktów (55 proc.).
Kompaktowa Dacia Sandero po zderzeniu czołowym zachowuje stabilną kabinę pasażerską oraz zapewnia dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Stwierdzono jednak słabą ochronę klatki piersiowej oraz marginalną ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył samochodu.
Dacia Sandero otrzymała cztery gwiazdki. Za ochronę pasażera przynano 29 punktów (80 proc.), za ochronę dziecka – 39 punktów (79 proc.), za ochronę pieszego – 21 punktów (57 proc.) i za systemy bezpieczeństwa – 5 punktów (55 proc.).
Pięć gwiazdek otrzymał mały crossover Renault Captur. Kabina pasażerska pozostała stabilna po zderzeniu czołowym. Stwierdzono dobra ochronę wszystkich części ciała kierowcy i współpasażera. W zderzeniu bocznym ze słupem odczyt z manekina wykazał słabą ochronę klatki piersiowej i niewystarczającą ochronę jamy brzusznej. Auto zapewnia maksymalną ochronę dziecka oraz dobra ochronę pieszego.
Renault Captur otrzymał pięć gwiazdek. Za ochronę pasażera – 32 punkty (88 proc.), za ochronę najmłodszych – 39 puktów (79 proc.), za ochronę pieszego – 22 punkty (61 proc.) i za systemy bezpieczeństwa – 7 punktow (81 proc.).
Najwyżej w tej sesji EuroNCAP oceniony został Chevrolet Trax, który powtórzył ubiegłoroczne wyniki Opla Mokka. W czołowym zderzeniu pojazd wykazał stabilność kabiny i dobrą ochronę kierowcy oraz pasażera. Także w przypadku zderzenia bocznego ocena była najwyższa. Podobnie jak ocena bezpieczeństwa najmłodszych pasażerów i pieszego.
Chevrolet Trax otrzymał pięć gwiazdek. Za ochronę pasażera - 34 punkty (94 proc.), za ochronę najmłodszych - 42 punkty (85 proc.), za ochronę pieszego - 23 punkty (64 proc.) i za systemy bezpieczeństwa - 7 punktów (81 proc.).