Chiński producent stworzył nową markę Exeed oraz zaprezentował nowy model TX, który będzie pierwszym oferowanym w Europie.

„W ciągu kilku lat zamierzamy rozpocząć sprzedaż rodziny pojazdów na rynkach europejskich, w wielu segmentach, z zasilaniem pochodzącym z elektrycznych układów napędowych” powiedział podczas premiery prezes Chery, dr, Anning Chen.

Dodaje również, że „wszystkie pojazdy marki Chery, które mają być sprzedawane w Europie, będą wyposażone w najnowocześniejsze technologie, elastyczne i przestronne wnętrza oraz zapewnią kompleksową personalizację co jest zgodne z naszymi wysokimi standardami jakości i wsparcia przed i po sprzedażowego.”

Mocne słowa, ciekawe czym chcą zrewolucjonizować europejski rynek pełen wszystkiego?

Exeed TX opiera się na zupełnie nowej platformie, opracowanej specjalnie dla nowej linii modelowej z przeznaczeniem do obsługi zelektryfikowanych układów napędowych. Producent posiada technologię hybrydową, hybrydową typu plug-in oraz napędu elektrycznego. W inaugurującym europejską sprzedaż TX zastosowany jest układ napędowy typu plug-in z silnikiem spalinowym o pojemności 1,5 l. i elektrycznym o mocy 114 KM. Exeed TX PHEV będzie wyposażony w napęd na wszystkie koła i siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów.

Do tej pory parametry wydają się wyglądać znajomo jednak Chery twierdzi, że przyspieszenie TX-a od 0 do 100 km/h wynosi 6 s., a wskazówka prędkościomierza osiąga pułap 200 km/h. Ponadto bez wsparcia silnika spalinowego będzie można pokonać dystans 70 km z prędkością nie przekraczającą 120 km/h. Szybkie ładowanie akumulatorów zajmie nam 30 min i pozwoli napełnić je energią w 80% natomiast pełny cykl ładowania z domowego gniazdka 220 V, zajmie około 4 godzin.

Brzmi całkiem rozsądnie, a najlepsze jest to, że oni nie żartują. Aby przekonać rynek o swoich poważnych zamiarach, Chery współpracuje z najlepszymi dostawcami i uruchomiono „brutalnie rygorystyczny program rozwoju międzynarodowego”. Układ napędowy na 4 koła został zaprojektowany wspólnie przez firmę Dana i Borg Warner, a dostawcą skrzyń biegów jest Getrag. Za to systemy multimedialne z 10-calowym ekranem infotainment oraz 7-calowym wyświetlaczem zegarów są produktem firmy Bosh.

„Europa jest jednym z najbardziej dojrzałych rynków motoryzacyjnych na świecie i jest domem najbardziej wymagających klientów” podsumował Ray Briezinski, wiceprezes ds. rozwoju produktów Chery.

I jak myślicie, czy produkt Chery plus bojowe nastawienie wróżą sukces na „ciasnym”, europejskim rynku? Zapraszamy do komentowania.