• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Chevrolet Astro

Chevrolet Astro

Chevrolet Astro

Chevrolet Astro to jeden z najpopularniejszych vanów średniej wielkości w Stanach Zjednoczonych. Auto zadebiutowało w 1985 roku wraz ze swoim bliźniaczym modelem GMC Safari. Astro, w gamie modelowej Chevroleta został sklasyfikowany między Venture, a dużym Express.

Konstrukcyjnie auto było częściowo nowym projektem, bowiem czerpało rozwiązania z innych aut, po trochu od każdego. Nadwozie było samonośne, lecz z ramą pomocniczą w przedniej części dla silnika i zawieszenia. Auto występowało w odmianie osobowej, która była zdolna pomieścić nawet 8 pasażerów, lub jako dostawczak, który służył także jako baza do indywidualnych zamówień.

Co ciekawe, auto oprócz rynku rodzimego zyskało także bardzo dużą popularność w... Japonii, mimo iż nigdy nie produkowano Astro z kierownicą po prawej stronie.

Początkowo pod maskę trafił 4-cylindrowy silnik 2.5 generujący 98 KM oraz 4,3-litrowa V6-ka o mocy 165 lub 200 KM, a napęd trafiał na tylne koła. W 1990 roku, firma FF Developments zaprojektowała napęd na 4 koła dla Astro. Niestety występowała wyraźna różnica w spalaniu, jednak nie to było największym zmartwieniem posiadaczy Astro AWD. Odnotowano bardzo dużą ilość przypadków zbyt wczesnego zużycia drążków kierowniczych, co powodowało utratę kontroli nad pojazdem.

W 1995 roku, zmiany które zaszły w stylistyce auta były na tyle duże, iż często mówi się o narodzinach II generacji Astro. Modernizacji uległ wtedy pas przedni oraz wnętrze, a gama jednostek napędowych została odświeżona. W ofercie pozostała 4,3-litrowa V6-ka rozwijająca 163, 192 lub 200 KM.

Mimo iż rozstaw osi auta był cały czas stały, amerykański van dostępny był w przedłużonej wersji (z wystającym tyłem). W 2003 roku Chevrolet jeszcze nieco dopracował układ hamulcowy oraz kierowniczy.

Ze względu na spadek zainteresowania autem, nieco przestarzałą konstrukcję oraz zaostrzenie przepisów dotyczących bezpieczeństwa (swoją drogą, testy bezpieczeństwa bardzo długo wypadały blado u Astro), produkcja Chevroleta Astro oraz bliźniaczego GMC Safari została w 2005 roku zakończona, a zakład w którym montowano pojazdy (w Baltimore) zamknięty. Łącznie z fabryki wyjechało ponad 3,5 mln Astro oraz Safari. Za jego następcę uważa się Chevroleta Uplander, który zastąpił jednocześnie nieco mniejszego Venture.

Rywalami Chevroleta Astro byli m.in. Dodge Caravan, Plymouth Voyager oraz Toyota TownAce.

Chevrolet Astro - generacje

Chevrolet Astro (1985&nbsp-&nbsp2005)

Chevrolet Astro (1985 - 2005)

Chevrolet Astro - powiązane artykuły

Materiały Premium

  • Jaka przyczepa na kategorię B?

    Jaka przyczepa na kategorię B? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Po ostatniej zmianie przepisów mówiących, kto, czym i jaką przyczepę może ciągnąć, komplikacje sięgnęły zenitu. Dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym nie pokrywają się z prawnymi ograniczeniami.

  • Silnik 1.6 HDi – poznaj wszystkie wady tego diesla

    Silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularniejszych diesli pierwszej dekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko francuskich, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.

  • Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

    Trudno już dziś brać ten model pod uwagę w kontekście jazdy na co dzień, no, chyba że uda się znaleźć zadbany egzemplarz z końca produkcji. Ale to już raczej z potencjałem na... youngtimera.

  • Słowenia, Szwajcaria – poradnik wakacyjny

    Słowenia, COVID-19: od 21 lutego, by przekroczyć granicę, nie jest wymagane szczepienie przeciwko COVID-19. Nie obowiązują testy ani kwarantanna. Obowiązuje noszenie maseczek w przestrzeni zamkniętej (np. w punktach handlowych i usługowych, środkach komunikacji zbiorowej, na przystankach, w szpitalach i innych placówkach służby zdrowia, urzędach, muzeach, teatrach, kinach itp.).

  • 10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

    Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

  • Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane

    Lata lecą, a Superb kusi wciąż tym samym: dobrą relacją ceny do ilości oferowanego miejsca. Niejeden samorządowiec/polityk szczebla lokalnego mógłby opowiedzieć historię o tym, ile ciekawych rzeczy da się zrobić w przepastnie dużym drugim rzędzie siedzeń...

  • Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem

    Jeszcze niedawno rozpalał głowy kupujących do czerwoności, dziś jego czas powoli mija. Czemu? To kombinacja kilku aspektów, w tym np. znacznego wyeksploatowania wielu egzemplarzy oraz kilku wad wrodzonych.

  • Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

    Lista zalet tego modelu zdecydowanie przyćmiewa jego wady. Zacznijmy od całkiem przyzwoitej trwałości mechanicznej. To może być zaskakujące (szczególnie dla użytkowników Laguny II), ale tu… praktycznie nie ma wpadek! Polecić możemy wszystkie jednostki benzynowe (oczywiście, mamy na uwadze przeciętną dynamikę 1.6). To silniki Renault (1.6 czy 2.0 turbo) lub Nissana (2.0).

  • Peugeot 407 (2004-11) – „407-ka” nie jest autem, które należy do wzorców trwałości

    Polecamy tylko zadbane „407-ki” z końcowych lat produkcji. Ceny takich aut nie są wygórowane. W czym tkwi haczyk? Po pierwsze, nie jest to samochód, za którym ustawiają się kolejki na rynku wtórnym.

  • Honda Accord VII (2003-08) – przed kupnem zalecamy dokładne oględziny podwozia

    Choć ceny Hondy Accord spadły już do poziomu kilkunastu tysięcy złotych (dużo ofert w przedziale 17-20 tys. zł), to nadal w relacji do wieku są wyższe niż u wielu klasowych rywali z wtórnego rynku. Czy to uzasadniony wydatek? W większości przypadków – tak. W końcu rocznik nie jest najważniejszy.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech