Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Chevrolet Astro

Chevrolet Astro

Chevrolet Astro

Chevrolet Astro to jeden z najpopularniejszych vanów średniej wielkości w Stanach Zjednoczonych. Auto zadebiutowało w 1985 roku wraz ze swoim bliźniaczym modelem GMC Safari. Astro, w gamie modelowej Chevroleta został sklasyfikowany między Venture, a dużym Express.

Konstrukcyjnie auto było częściowo nowym projektem, bowiem czerpało rozwiązania z innych aut, po trochu od każdego. Nadwozie było samonośne, lecz z ramą pomocniczą w przedniej części dla silnika i zawieszenia. Auto występowało w odmianie osobowej, która była zdolna pomieścić nawet 8 pasażerów, lub jako dostawczak, który służył także jako baza do indywidualnych zamówień.

Co ciekawe, auto oprócz rynku rodzimego zyskało także bardzo dużą popularność w... Japonii, mimo iż nigdy nie produkowano Astro z kierownicą po prawej stronie.

Początkowo pod maskę trafił 4-cylindrowy silnik 2.5 generujący 98 KM oraz 4,3-litrowa V6-ka o mocy 165 lub 200 KM, a napęd trafiał na tylne koła. W 1990 roku, firma FF Developments zaprojektowała napęd na 4 koła dla Astro. Niestety występowała wyraźna różnica w spalaniu, jednak nie to było największym zmartwieniem posiadaczy Astro AWD. Odnotowano bardzo dużą ilość przypadków zbyt wczesnego zużycia drążków kierowniczych, co powodowało utratę kontroli nad pojazdem.

W 1995 roku, zmiany które zaszły w stylistyce auta były na tyle duże, iż często mówi się o narodzinach II generacji Astro. Modernizacji uległ wtedy pas przedni oraz wnętrze, a gama jednostek napędowych została odświeżona. W ofercie pozostała 4,3-litrowa V6-ka rozwijająca 163, 192 lub 200 KM.

Mimo iż rozstaw osi auta był cały czas stały, amerykański van dostępny był w przedłużonej wersji (z wystającym tyłem). W 2003 roku Chevrolet jeszcze nieco dopracował układ hamulcowy oraz kierowniczy.

Ze względu na spadek zainteresowania autem, nieco przestarzałą konstrukcję oraz zaostrzenie przepisów dotyczących bezpieczeństwa (swoją drogą, testy bezpieczeństwa bardzo długo wypadały blado u Astro), produkcja Chevroleta Astro oraz bliźniaczego GMC Safari została w 2005 roku zakończona, a zakład w którym montowano pojazdy (w Baltimore) zamknięty. Łącznie z fabryki wyjechało ponad 3,5 mln Astro oraz Safari. Za jego następcę uważa się Chevroleta Uplander, który zastąpił jednocześnie nieco mniejszego Venture.

Rywalami Chevroleta Astro byli m.in. Dodge Caravan, Plymouth Voyager oraz Toyota TownAce.

Chevrolet Astro - generacje

Chevrolet Astro (1985&nbsp-&nbsp2005)

Chevrolet Astro (1985 - 2005)

Chevrolet Astro - powiązane artykuły

Artykuły o Chevrolet Astro

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.