Chevrolet Blazer (a właściwie S-10 Blazer) to SUV produkowany przez amerykański koncern. Samochód zadebiutował w 1983 roku, choć w tym samym czasie trwała już produkcja innego auta, które również otrzymało nazwę Blazer (K5).
S-10 Blazer jest tak naprawdę wersją nadwoziową pick-upa S-10. Auto mogło mieć 3 lub 5 drzwi i w zależności od tego miało krótki lub długi rozstaw osi, choć ta druga odmiana pojawiła się dopiero w 1990 roku. W tym samym roku zastosowano nową atrapę chłodnicy. Mimo terenowego wyglądu, S-10 Blazer wychodził w standardzie z napędem na tylną oś – napęd na 4 koła wymagał dopłaty.
Najmniejszym montowanym pod maską silnikiem był 4-cylindrowy benzyniak 1.9 (w Kalifornii) produkcji Isuzu oraz 2-litrowa jednostka, również R4. Obecność tych silników została wymuszona normami emisji spalin. Ich moc wynosiła kolejno 84 oraz 83 KM, i występowały tylko przez 2 pierwsze lata produkcji. W tym samym okresie montowano zaledwie 58-konne diesla 2.2, który podobnie jak 1,9-litrowy benzyniak został zapożyczony od Isuzu. Inne jednostki R4 miały pojemność 2.2 oraz 2.5 i generowały od 92 do 118 KM. Widlaste „szóstki” miały pojemność 2,8 oraz 4,3 litra i rozwijały kolejno 110-125 oraz 150-195 KM. Moc była przenoszona za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej przekładni automatycznej.
W 1995 roku na rynku pojawiła się II generacja Chevroleta S-10 Blazer, podczas gdy jego „imiennik” (K5 Blazer) został zastąpiony przez model Tahoe. W tym samym roku pojazd zdobył tytuł North American Truck of the Year. Podobnie jak wcześniej, auto bazowało na pick-upie S-10, choć wiele części czerpało także od większego Tahoe. Tu również dostępne były 2 wersje nadwoziowe – 3- i 5-drzwiowe.
Dodatkowo do pierwszej odmiany, Chevrolet oferował pakiet terenowy o nazwie ZR2. Auto miało poszerzone nadkola, wyższe i nieco zmodyfikowane zawieszenie oraz duże opony przeznaczone do terenowej jazdy. W zależności od rynku, w Blazerze występowały różne jednostki.
Na rodzimym rynku dostępne były jedynie 4,3-litrowe V6-ki generujące od 155 do 193 KM. Oprócz tego oferowano także jednostki 2.2 o mocy 106 lub 138 KM, 2.4 – 128 KM, a na rynku brazylijskim, gdzie produkcja trwała aż do 2011 roku – 2,8-litrowego turbodiesla generującego 140 KM. Do wyboru był 4-stopniowy automat oraz 5-biegowa przekładnia ręczna.
Produkcja Chevroleta Blazera została zakończona w 2005 roku.