• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Chevrolet Blazer

Chevrolet Blazer

Ikona samochodu

Chevrolet Blazer (a właściwie S-10 Blazer) to SUV produkowany przez amerykański koncern. Samochód zadebiutował w 1983 roku, choć w tym samym czasie trwała już produkcja innego auta, które również otrzymało nazwę Blazer (K5).

S-10 Blazer jest tak naprawdę wersją nadwoziową pick-upa S-10. Auto mogło mieć 3 lub 5 drzwi i w zależności od tego miało krótki lub długi rozstaw osi, choć ta druga odmiana pojawiła się dopiero w 1990 roku. W tym samym roku zastosowano nową atrapę chłodnicy. Mimo terenowego wyglądu, S-10 Blazer wychodził w standardzie z napędem na tylną oś – napęd na 4 koła wymagał dopłaty.

Najmniejszym montowanym pod maską silnikiem był 4-cylindrowy benzyniak 1.9 (w Kalifornii) produkcji Isuzu oraz 2-litrowa jednostka, również R4. Obecność tych silników została wymuszona normami emisji spalin. Ich moc wynosiła kolejno 84 oraz 83 KM, i występowały tylko przez 2 pierwsze lata produkcji. W tym samym okresie montowano zaledwie 58-konne diesla 2.2, który podobnie jak 1,9-litrowy benzyniak został zapożyczony od Isuzu. Inne jednostki R4 miały pojemność 2.2 oraz 2.5 i generowały od 92 do 118 KM. Widlaste „szóstki” miały pojemność 2,8 oraz 4,3 litra i rozwijały kolejno 110-125 oraz 150-195 KM. Moc była przenoszona za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej przekładni automatycznej.

W 1995 roku na rynku pojawiła się II generacja Chevroleta S-10 Blazer, podczas gdy jego „imiennik” (K5 Blazer) został zastąpiony przez model Tahoe. W tym samym roku pojazd zdobył tytuł North American Truck of the Year. Podobnie jak wcześniej, auto bazowało na pick-upie S-10, choć wiele części czerpało także od większego Tahoe. Tu również dostępne były 2 wersje nadwoziowe – 3- i 5-drzwiowe.

Dodatkowo do pierwszej odmiany, Chevrolet oferował pakiet terenowy o nazwie ZR2. Auto miało poszerzone nadkola, wyższe i nieco zmodyfikowane zawieszenie oraz duże opony przeznaczone do terenowej jazdy. W zależności od rynku, w Blazerze występowały różne jednostki.

Na rodzimym rynku dostępne były jedynie 4,3-litrowe V6-ki generujące od 155 do 193 KM. Oprócz tego oferowano także jednostki 2.2 o mocy 106 lub 138 KM, 2.4 – 128 KM, a na rynku brazylijskim, gdzie produkcja trwała aż do 2011 roku – 2,8-litrowego turbodiesla generującego 140 KM. Do wyboru był 4-stopniowy automat oraz 5-biegowa przekładnia ręczna.

Produkcja Chevroleta Blazera została zakończona w 2005 roku.

Chevrolet Blazer - generacje

Chevrolet Blazer I (1983&nbsp-&nbsp1994)

Chevrolet Blazer I (1983 - 1994)

Chevrolet Blazer II (1995&nbsp-&nbsp2012)

Chevrolet Blazer II (1995 - 2012)

Chevrolet Blazer - powiązane artykuły

Materiały Premium

  • Jaka przyczepa na kategorię B?

    Jaka przyczepa na kategorię B? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Po ostatniej zmianie przepisów mówiących, kto, czym i jaką przyczepę może ciągnąć, komplikacje sięgnęły zenitu. Dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym nie pokrywają się z prawnymi ograniczeniami.

  • Silnik 1.6 HDi – poznaj wszystkie wady tego diesla

    Silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularniejszych diesli pierwszej dekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko francuskich, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.

  • Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

    Trudno już dziś brać ten model pod uwagę w kontekście jazdy na co dzień, no, chyba że uda się znaleźć zadbany egzemplarz z końca produkcji. Ale to już raczej z potencjałem na... youngtimera.

  • Słowenia, Szwajcaria – poradnik wakacyjny

    Słowenia, COVID-19: od 21 lutego, by przekroczyć granicę, nie jest wymagane szczepienie przeciwko COVID-19. Nie obowiązują testy ani kwarantanna. Obowiązuje noszenie maseczek w przestrzeni zamkniętej (np. w punktach handlowych i usługowych, środkach komunikacji zbiorowej, na przystankach, w szpitalach i innych placówkach służby zdrowia, urzędach, muzeach, teatrach, kinach itp.).

  • 10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

    Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

  • Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane

    Lata lecą, a Superb kusi wciąż tym samym: dobrą relacją ceny do ilości oferowanego miejsca. Niejeden samorządowiec/polityk szczebla lokalnego mógłby opowiedzieć historię o tym, ile ciekawych rzeczy da się zrobić w przepastnie dużym drugim rzędzie siedzeń...

  • Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem

    Jeszcze niedawno rozpalał głowy kupujących do czerwoności, dziś jego czas powoli mija. Czemu? To kombinacja kilku aspektów, w tym np. znacznego wyeksploatowania wielu egzemplarzy oraz kilku wad wrodzonych.

  • Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

    Lista zalet tego modelu zdecydowanie przyćmiewa jego wady. Zacznijmy od całkiem przyzwoitej trwałości mechanicznej. To może być zaskakujące (szczególnie dla użytkowników Laguny II), ale tu… praktycznie nie ma wpadek! Polecić możemy wszystkie jednostki benzynowe (oczywiście, mamy na uwadze przeciętną dynamikę 1.6). To silniki Renault (1.6 czy 2.0 turbo) lub Nissana (2.0).

  • Peugeot 407 (2004-11) – „407-ka” nie jest autem, które należy do wzorców trwałości

    Polecamy tylko zadbane „407-ki” z końcowych lat produkcji. Ceny takich aut nie są wygórowane. W czym tkwi haczyk? Po pierwsze, nie jest to samochód, za którym ustawiają się kolejki na rynku wtórnym.

  • Honda Accord VII (2003-08) – przed kupnem zalecamy dokładne oględziny podwozia

    Choć ceny Hondy Accord spadły już do poziomu kilkunastu tysięcy złotych (dużo ofert w przedziale 17-20 tys. zł), to nadal w relacji do wieku są wyższe niż u wielu klasowych rywali z wtórnego rynku. Czy to uzasadniony wydatek? W większości przypadków – tak. W końcu rocznik nie jest najważniejszy.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech