W porównaniu z poprzednikiem, nowe Camaro ma zmieniony design przedniej i tylnej części nadwozia, co skutkuje uzyskaniem niższej, szerszej i bardziej nowoczesnej sylwetki. Z przodu uwagę zwraca szerszy dolny wlot powietrza oraz węższy górny wlot, na linii którego znalazły się także odświeżone reflektory HID z charakterystycznymi obwódkami, dostępne w pakiecie Camaro RS. Funkcjonalny wlot powietrza na masce wersji Camaro SS przyczynia się do lepszego odprowadzenia ciepła i pomaga ograniczyć siłę nośną. Dopełnieniem całości są elementy umieszczone z tyłu samochodu, takie jak wyprofilowana pokrywa bagażnika, poziome lampy i dyfuzor.

Camaro Z/28 zostało również wyposażone w pełny pakiet aerodynamiczny, który zapewnia odpowiednią siłę docisku podczas jazdy po torze. Niekorzystną siłę nośną redukuje duży przedni spoiler, natomiast z boku ponad przednimi i tylnymi kołami znalazły się specjalne owiewki. Odpowiednią stabilność aerodynamiczną zapewniają poszerzone nakładki progowe, a uzupełnieniem pakietu jest tylny spoiler i funkcjonalny dyfuzor.

Wewnątrz modelu Camaro Z/28 dominuje wykończenie w matowo-metalicznym odcieniu. Znalazły się tu również takie elementy, jak spłaszczona kierownica z modelu ZL1 oraz standardowe fotele Recaro z wstawkami z zamszu. Nowe siedzenia (dostępne również w wersjach SS i ZL1) mają agresywnie wyprofilowane boczne podparcia, co sprzyja dynamicznej jeździe, a także specjalne wycięcia inspirowane pięciopunktową uprzężą spotykaną w samochodach typowo sportowych. Przednie fotele zostały wyposażone w system manualnej regulacji, co pozwoliło na obniżenie ich wagi. Tylne fotele modelu Z/28 również zostały zmodyfikowane w celu uzyskanie niższej wagi. Zmniejszoną ją łącznie o 4 kilogramy poprzez usunięcie otworu przelotowego w oparciach oraz zastąpienie sztywnej struktury oparć i stalowej kratownicy siedzisk pianką o dużej gęstości.

Mimo że nowe Camaro Z/28 nie jest przeznaczone do uczestnictwa w konkretnej serii wyścigowej, powstało z myślą o wykorzystaniu na torze wyścigowym. Pierwsze testy dowiodły, że wersja Z/28 jest o trzy sekundy szybsza na każdym okrążeniu od Camaro ZL1. Większa prędkość to zasługa m.in.:

  • Zwiększonej przyczepności – dzięki zmianom wprowadzonym w podwoziu model Z/28 może osiągnąć w zakręcie przeciążenie 1,05 gZwiększonej siły hamowania – wersja Z/28 została wyposażona w węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo, zdolne do wytworzenia przeciążenia podczas hamowania na poziomie 1,5 g; układ odznacza się także niezmiennym wyczuciem pedału hamulca, niezależnie od stopnia rozgrzaniaZredukowanej masy własnej – wolnossący silnik pracujący pod maską Z/28 jest lżejszy o około 136 kilogramów od doładowanej jednostki napędzającej model Camaro ZL1, zastosowano też m.in. lżejsze koła i cieńsze szkło w tylnej szybie.

Dziś najmocniejszym silnikiem jest 580-konna doładowana jednostka 6,2 l LSA pracująca pod maską Camaro ZL1. W modelu Camaro Z/28 2014 wykorzystano natomiast lżejszy silnik wolnossący 7,0 l LS7, który zadebiutował w Chevrolecie Corvette Z06.

„Silnik LS7 jest stworzony do wyścigów, ponieważ zapewnia doskonałe osiągi, kompaktowe wymiary i niską wagę”, powiedział Jordan Lee, główny inżynier i manager programu silników typu Small Block. „Wysoki moment obrotowy osiągany w szerokim zakresie prędkości oraz wyższa maksymalna prędkości obrotowa silnika LS7 oznaczają, że kierowca nie musi często sięgać do lewarka zmiany biegów, natomiast lekka konstrukcja jednostki zapewnia lepsze wyważenie samochodu, co z kolei przekłada się na lepsze prowadzenie”.

Podobnie, jak pierwsze Camaro Z/28, samochód z roku modelowego 2014 będzie oferowany wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Z kolei klimatyzacja jest dostępna w ramach wyposażenia opcjonalnego.

„Naszym celem było stworzenie najszybszego wyścigowego Camaro w dziejach, które byłoby jednocześnie dopuszczone do ruchu ulicznego”, powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier Camaro. „Camaro ZL1 oferuje doskonałe osiągi w codziennej eksploatacji, a także w wyścigach równoległych i na torze wyścigowym, natomiast wersja Z/28 jest w stu procentach nastawiona na jazdę torową. Dla wielu kierowców Camaro Z/28 będzie zbyt radykalne, jednak prawdziwi miłośnicy wyścigów docenią jego sportowy charakter”.

Nowa gama modelu Camaro 2014 pojawi się w salonach sprzedaży Chevroleta jeszcze w 2013 roku. Camaro Z/28 pojawi się na torach wyścigowych w Stanach Zjednoczonych wiosną 2014 roku.

Źródło: Chevrolet