Chevrolet Express jest jednym z najpopularniejszych vanów na amerykańskim rynku (tuż za Fordem E-series).
I generacja tego auta weszła na rynek w 1996 roku i zastąpiła model Van. GMC produkowała to samo auto ale pod nazwą Savana. Auto, ze względu na swoją pudełkowatą budowę i spore rozmiary (5,5-6 metrów długości, 2 metry szerokości i 2-2,2 metra wysokości) było często używane przez elektryków, hydraulików, stacje telewizyjne, a w Holandii także jako karetka. Obok wersji towarowej, występowała także wersja osobowa tradycyjna i przedłużona, która mieściła odpowiednio 8 lub nawet 15 osób.
Pod maską mogliśmy znaleźć silniki V6 i V8 o różnych pojemnościach - od 4,3 litra w przypadku widlastej „szóstki” aż po ogromny, 8,1-litrowy motor w przypadku widlastej „ósemki”. Dostępna była także jednostka wysokoprężna V8 o pojemności 6,5 litra. Napęd był przenoszony na tylna oś, bądź na wszystkie koła.
Zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz auto nie wyróżnia się niczym szczególnym. Gładkie, prostopadłe linie i wręcz nudny kokpit skutecznie wtapiają się w tłum. W 2003 auto przeszło znaczący facelifting, w trakcie którego wszelkie kanciaste miejsca zaokrąglono a cały przedni pas otrzymał czarny, matowy kolor. Wnętrze uległo unowocześnieniu, ale wciąż pozostawało nudne i „szare”. Auto urosło także o ok. 15 cm wzdłuż.
Od 2004 roku, Express-y miały standardowo montowany system ESP we wszystkich wariantach osobowych. Nic się nie zmieniło pod względem dostępnych wersji – osobowy Chevrolet mieścił 8 lub 15 osób, a towarowy dawał do dyspozycji duża przestrzeń z tyłu. Pod maską pozostały duże jednostki. Najmniejsza z nich – 4,3-litrowa V6 dysponowała mocą 195 KM, a największym motorem benzynowym był tym razem 6-litrowy V8 o mocy 323 KM. Większy był tylko 8-cylindrowy, 6,6-litrowy turbodiesel Duramax.
Głównymi konkurentami Chevroleta Express są m.in. Ford E-Series czy Dodge Ram Van.