Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Chevrolet Express

Chevrolet Express

Chevrolet Express

Chevrolet Express jest jednym z najpopularniejszych vanów na amerykańskim rynku (tuż za Fordem E-series).

I generacja tego auta weszła na rynek w 1996 roku i zastąpiła model Van. GMC produkowała to samo auto ale pod nazwą Savana. Auto, ze względu na swoją pudełkowatą budowę i spore rozmiary (5,5-6 metrów długości, 2 metry szerokości i 2-2,2 metra wysokości) było często używane przez elektryków, hydraulików, stacje telewizyjne, a w Holandii także jako karetka. Obok wersji towarowej, występowała także wersja osobowa tradycyjna i przedłużona, która mieściła odpowiednio 8 lub nawet 15 osób.

Pod maską mogliśmy znaleźć silniki V6 i V8 o różnych pojemnościach - od 4,3 litra w przypadku widlastej „szóstki” aż po ogromny, 8,1-litrowy motor w przypadku widlastej „ósemki”. Dostępna była także jednostka wysokoprężna V8 o pojemności 6,5 litra. Napęd był przenoszony na tylna oś, bądź na wszystkie koła.

Zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz auto nie wyróżnia się niczym szczególnym. Gładkie, prostopadłe linie i wręcz nudny kokpit skutecznie wtapiają się w tłum. W 2003 auto przeszło znaczący facelifting, w trakcie którego wszelkie kanciaste miejsca zaokrąglono a cały przedni pas otrzymał czarny, matowy kolor. Wnętrze uległo unowocześnieniu, ale wciąż pozostawało nudne i „szare”. Auto urosło także o ok. 15 cm wzdłuż.

Od 2004 roku, Express-y miały standardowo montowany system ESP we wszystkich wariantach osobowych. Nic się nie zmieniło pod względem dostępnych wersji – osobowy Chevrolet mieścił 8 lub 15 osób, a towarowy dawał do dyspozycji duża przestrzeń z tyłu. Pod maską pozostały duże jednostki. Najmniejsza z nich – 4,3-litrowa V6 dysponowała mocą 195 KM, a największym motorem benzynowym był tym razem 6-litrowy V8 o mocy 323 KM. Większy był tylko 8-cylindrowy, 6,6-litrowy turbodiesel Duramax.

Głównymi konkurentami Chevroleta Express są m.in. Ford E-Series czy Dodge Ram Van.

Chevrolet Express - generacje

Chevrolet Express (1996&nbsp-&nbsp)

Chevrolet Express (1996 - )

Chevrolet Express - powiązane artykuły

Artykuły o Chevrolet Express

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.