Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Chrysler Daytona

Chrysler Daytona

Ikona samochodu

Chrysler Daytona to kompaktowy samochód osobowy o sportowym zacięciu produkowany przez Chrysler Corporation. Auto pojawiło się w 1984 roku, jednak Chrysler oferował model Daytona na rynku kanadyjskim i to dopiero od 1986 roku. Wcześniej nazwę tą nosił tylko Dodge, natomiast cięższym i lepiej wyposażonym, acz mniej sportowym odpowiednikiem Chryslera był Laser. Ten z kolei właśnie w 1986 roku został wycofany na potrzebę promocji powiązanego z nim konstrukcyjnie modelu LeBaron.

Chrysler Daytona charakteryzował się opływowym, niskim nadwoziem, a w moment jego zamiany za Lasera, zbiegł się z pierwszymi modyfikacjami nadwozia, polegającymi na zastosowanie modnych ówcześnie otwieranych reflektorów oraz zmianie tylnych świateł. Dodatkowo design został odświeżony dzięki zaokrągleniu linii karoserii. Inżynierowie zajęli się także wzmocnieniem nadwozia. Kolejne zmiany przyszły w 1991 roku, kiedy to nadwozie znów zyskało bardziej krągłe kształty, zrezygnowano z otwieranych lamp na rzecz wąskich, podłużnych świateł, wnętrze unowocześniono, a do listy podstawowego wyposażenia dodano ABS oraz poduszkę powietrzną kierowcy.

Pod maską gościły wyłącznie silniki benzynowe, zarówno 4- jak i 6-cylindrowe. W pierwszym przypadku do wyboru były jednostki 2.2 (100 KM), 2.2 Turbo (144 lub 227 KM), 2.5 (101 KM), 2.5 Turbo (155 KM), a w drugim dostępny był 3-litrowy V6 od Mitsubishi generujący 143 KM. Moc przekazywana była na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej bądź 4-stopniowej automatycznej.

W 1993 roku zakończono produkcję Chryslera Daytony, a 2 lata później jako następca LeBarona pojawił się model Sebring.

Chrysler Daytona - generacje

Ikona samochodu

Chrysler Daytona (1984 - 1993)

Chrysler Daytona - powiązane artykuły

Artykuły o Chrysler Daytona

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech