Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Chrysler Intrepid

Chrysler Intrepid

Ikona samochodu

Chrysler Intrepid to samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez Chrysler Corporation. Auto znane było głównie jako Dodge Intrepid, jednak na rynek kanadyjski auto zostało wypuszczone pod marką Chrysler. Auto pojawiło się w 1993 roku. Konstrukcyjnie był powiązany z modelami Chryslera Concerde, LHS czy New Yorker.

Intrepid występował jako 4-drzwiowy sedan zaprojektowany zgodnie z filozofią Cab-Forward. Polgała ona na cofnięciu tylnej osi, zastosowaniu dużej i mocno pochylonej przedniej szyby oraz krótkich zwisów, aby jak najbardziej zwiększyć wnętrze zarówno fizycznie jak i optycznie. Do napędu stosowano benzynowe silniki V6 o pojemności 3.3 oraz 3.5 litra, generujące kolejno 161 oraz 214 KM. Moc kierowana była na przednie koła za pośrednictwem 3- oraz 4-biegowej skrzyni automatycznej.

W 1998 roku pojawiła się II generacja Chyslera Intrepid. Nadwozie nieznacznie urosło oraz zostało nieco zaokrąglone, dodatkowo udało się wygospodarować więcej miejsca wewnątrz. Rok później wprowadzono także nowe materiały tapicerki oraz większe stabilizatory poprzeczne. Do napędu posłużyły nowe, lżejsze jednostki V6 generujące teraz 203 i 228 KM z 2.7 oraz 3.2 litra pojemności. W 2000 roku wprowadzono topową odmianę R/T z 3.5-litrowym, 245-konnym silnikiem V6. 3 lata później skrót został zmieniony na SXT, a moc zwiększono do 253 KM.

W 2004 roku zakończono produkcję Chryslera Intrepid, a tym samym zakończył się okres produkcji aut przednionapędowych klasy średniej-wyższej w Chryslerze.

Chrysler Intrepid - generacje

Ikona samochodu

Chrysler Intrepid (1993 - 1998)

Chrysler Intrepid - powiązane artykuły

Artykuły o Chrysler Intrepid

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech