Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Chrysler Laser

Chrysler Laser

Ikona samochodu

Chrysler Laser to 2-drzwiowe coupe produkowany przez amerykański koncern. Auto pojawiło się w 1984 roku jako bliźniaczy model Dodge'a Daytona. Był on jednak nieco bardziej luksusowy od niego (przez co też cięższy) i występował z ograniczoną gamą jednostek napędowych.

Laser konstrukcyjnie powiązany był m.in. z Dodge'm Aries oraz Plymouthem Reliantem, bazując na skróconej płycie podłogowej K. Wnętrze zostało urządzone w typowo amerykańskim stylu, a sportowe korzenie auta wynikały raczej z jego wyglądu niż właściwości jezdnych. Dostępna była wersja XT, która posiadała sportowe zawieszenie, inne zderzaki oraz osłony progów oraz wskaźnik ciśnienia doładowania. W innej odmianie wyposażenia natomiast, dostępne były elektroniczne zegary na dece rozdzielczej.

Do napędu posłużyły tylko dwa 4-cylindrowe silniki benzynowe. Mniejszy, wolnossący, miał 2 litry pojemności i rozwijał „zaledwie” 100 KM, natomiast większa, 2,2-litrowa jednostka doładowana generowała 142 KM, zapewniając Laserowi nienaganne osiągi. Moc kierowana była na przednią oś. Rok po premierze moc turbodoładowanego silnika została podniesiona o 6 KM, a dodatkowo drobne zmiany dotknęły podwozia.

Już po 2 latach od początku produkcji, w 1986 roku, Chrysler Laser został wycofany z produkcji. W tym czasie powstało niespełna 148 tys. egzemplarzy. Szefostwo chciało tym samym zwiększyć zainteresowanie i sprzedaż, nieco bardziej ekskluzywnym, lecz powiązanym konstrukcyjnie z Laserem, LeBaronem.

Chrysler Laser - generacje

Ikona samochodu

Chrysler Laser (1984 - 1986)

Chrysler Laser - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech