Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Chrysler LHS

Chrysler LHS

Ikona samochodu

Chrysler LHS to samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez amerykański koncern. Auto zadebiutowało w 1994 roku jako następca modelu Imperial. LHS produkowany był jako 4-drzwiowy sedan, a nadwozia zostało zaprojektowane w modnym, jak na tamte czasy, amerykańskim stylu.

Z przodu auto miało charakterystyczne, poziome reflektory zaokrąglone na końcach, natomiast z tyłu wyróżniała się wysoka klapa bagażnika zakończona pionowymi światłami. Konstrukcyjnie natomiast, LHS powiązany był m.in. z Dodge'm Intrepid oraz Eagle Vision, bazując na płycie podłogowej LH. Oprócz powiązań konstrukcyjnych, auta zostało zaprojektowane zgodnie z nową filozofią koncernu „Cab Forward”. Zakładała ona jak największy rozstaw osi w celu maksymalnego wykorzystania przestrzeni między kołami, krótkie zwisy przednie oraz tylne oraz stosunkowo krótką maskę.

Do napędu posłużyła 3,5-litrowa V6-ka generująca 218 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 4-stopniowego automatu. W 1995 roku przekładnia została nieco dopracowana zapewniając łagodniejsze zmiany przełożeń.

W 1998 roku pojawiła się II generacja LHS-a. Nadwozie prezentowało nieco zmodyfikowaną i odświeżoną wersję filozofii „Cab Forward”. Auto w porównaniu do poprzednika było zdecydowanie bardziej krągłe i miało mniej regularne linie. LHS II odsłony miał charakterystycznie wysunięty „nosek” ze stosunkowo niewielkim grillem. W porównaniu do poprzedniej generacji oferowało także nieco więcej miejsca wewnątrz mimo tego samego rozstawu osi (nadwozie było o 10 mm dłuższe).

W 1999 roku wprowadzono do produkcji model 300M, który konstrukcyjnie by blisko powiązany z LHS. Bliskie pokrewieństwo łączyło także LHS-a z II generacją Chryslera Concorde, który różnił się od niego już tylko drobnymi detalami z zewnątrz.

Do napędu znów posłużył 3,5-litrowy silnik benzynowy V6, tym razem jednak generujący 256 KM. Moc przekazywana była, jak poprzednio, na przednią oś za pomocą 4-stopniowego automatu.

W 2001 roku zakończono produkcję Chryslera LHS. Został on zastąpiony przez luksusowy model Concorde Limited.

Chrysler LHS - generacje

Ikona samochodu

Chrysler LHS (1993 - 2002)

Chrysler LHS - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech