Największym powodzeniem cieszą się one w takich krajach jak m.in. Włochy, Francja, Niemcy i Hiszpania. Polska nie jest dla nich zbyt atrakcyjnym rynkiem dla maluchów, co jednak nie znaczy, że ich popularność w ostatnich latach maleje. Przykładem może być tu Citroën, który po latach przerwy, ponownie wprowadza na polski rynek model C1.
Citroen C1 1.0 VTi – nowoczesny design
Druga generacja została zmodyfikowana zgodnie z najnowszą filozofią francuskiego producenta. Przednia część zyskała nowe kształty przednich reflektorów z oddzielnymi światłami kierunkowskazów. Zmodyfikowana została także atrapa wlotu powietrza chłodnicy i przedni zderzak.
Z całą pewnością, mały Citroen ma design nadwozia, który wyróżnia go na drodze. Auto może się podobać.
Citroen C1 1.0 VTi - funkcjonalny minimalizm
W porównaniu z poprzednią generacją, auto otrzymało nowocześniejszą deskę rozdzielczą, która jednak nie zawiera zbyt wielu przełączników i przycisków. Producent zdecydował się na maksymalne minimum, które w zupełności może zadowolić użytkownika.
Ciekawym rozwiązaniem jest kolumna kierownicy, która może być regulowana w jednej płaszczyźnie wraz z prędkościomierzem i obrotomierzem. Dzięki temu kierownica w każdej pozycji nie zasłania kierowcy prędkościomierza.
Centralny środkowy panel ma wbudowane radio, którego głośność można zmieniać za pośrednictwem pokrętła znajdującego się w zasięgu ręki kierowcy. Przyciski pozwalają na intuicyjną obsługę tego urządzenia.
Nie mamy także zastrzeżenia do panelu regulacji temperatury, przełączania nawiewów oraz klimatyzacji.
Citroen C1 1.0 VTi – wnętrze, praktyczne dla dwóch dorosłych z bagażem
Przednie fotele ze zintegrowanym zagłówkiem, zapewniają kierowcy i współpasażerowi wystarczający komfort jazdy. Gorzej, gdy chcemy podróżować w cztery osoby, bo wówczas przednie fotele musimy przesunąć znacznie do przodu (kosztem własnego komfortu).
Bagażnik o pojemności 196 litrów jest raczej symboliczny, ale po złożeniu oparć tylnych foteli uzyskamy przestrzeń bagażowa 780 litrów, a to już spokojnie wystarczy na weekendowe zakupy.
Citroen C1 - porównanie z konkurentami
Citroen C1 | Skoda Citigo | Fiat Panda | Kia Picanto | Nissan Micra | Renault Twingo | |
Silnik (cylindry, pojemność) | 3/ 998 | 3/999 | 4/1242 | 3/998 | 3/1198 | 3/999 |
Moc (KM) | 69/6000 | 60/5000 | 69/5500 | 66/5500 | 80/6000 | 70/6000 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr/min.) | 95/4300 | 95/3000 | 102/3000 | 95/3500 | 110/4000 | 91/2850 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 160 | 162 | 164 | 158 | 170 | 151 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 13 | 14,4 | 14,2 | 14,6 | 13,7 | 14,5 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 35 | 35 | 35 | 35 | 41 | 35 |
Pojemnośc bagażnika (l) | 196/780 | 251/951 | 225/870 | 200/918 | 265/1132 | 188/980 |
Długość (mm) | 3466 | 3563 | 3653 | 3595 | 3825 | 3595 |
Szerokość (mm) | 1884 | 1645 | 1643 | 1595 | 1665 | 1647 |
Wysokość (mm) | 1460 | 1478 | 1551 | 1485 | 1520 | 1557 |
Rozstaw osi (mm) | 2340 | 2420 | 2299 | 2385 | 2450 | 2492 |
Masa własna (kg) | 840 | 854 | 855 | 845 | 1001 | 950 |
Cena wersji podstawowej (zł) | 36 200 | 34 470 | 34 600 | 34 700 | 33 600 | 36 400 |
Cena wersji topowej (zł) | 47 200 | 46 600 | 74 900 | 47 000 | 50 950 | 46 300 |
Konkurenci w tej klasie oferują więcej miejsca na bagaż. Do porównania wybraliśmy najpopularniejsze modele „maluchów” dostępnych na polskim rynku.
Citroen C1 1.0 VTi – oszczędny silnik
Trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1.0 litra, to już standard w tej klasie samochodów. Montowana do kolińskich trojaczków ma moc 68 KM i współpracuje z pięciobiegową przekładnią manualną. Przyzwyczaić się trzeba do charakterystycznego dźwięku tego silnika.
Nie można od tego silnika oczekiwać sportowych osiągów, ale z powodzeniem sprawdza się warunkach miejskich i podczas jazdy w dalszą trasę. Podczas kilkudniowego testu miejskiego średnie zużycie paliwa nie przekroczyło 7,3 l/100 km, a na trasie wynik ten już nie przekroczył 5 l/100 km.
Citroen C1 1.0 VTi – podsumowanie
Przedstawiciel kolińskich trojaczków jest ciekawą propozycją na polskim rynku. Z powodzeniem sprawdzi się podczas codziennych dojazdów do pracy, a także nie zawiedzie podczas dłuższych wypadów dwojga poza miasto.