Nowa generacja trzy- i pięciodrzwiowego Citroëna C1 to nie tylko odważniejszy design, ale także dwie wersje nadwozia. Do oferty dołączony zostanie kabriolet C1 Airscape z brezentowym dachem. Do wyboru będą trzy opcje wyposażenia - Sunrise Red, Black i Grey).

Z całą pewnością nowa generacja C1 szokuje swoim designem. Przednia część nadwozia zaprojektowana została w stylu dorosłego MPV, od standardów odbiega kształt przednich reflektorów oraz diodowych świateł do jazdy dziennej.

Utrzymano rozwiązanie szklanej pokrywy bagażnika. W tylnej części uwagę zwracają nowe światła zespolone. Do wyboru są 14- i 15-calowe obręcze kół.

Najnowszy Citroën C1 ma długość 3460 mm (+20 mm), szerokość 1620 mm (-10 mm) i 1470 mm (-20 mm). Auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 196 litrów, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć do 750 litrów.

Podstawowa jednostka napędowa to 1.0 VTi (trzycylindrowa) o mocy 68 KM współpracująca z pięciostopniową przekładnią manualną lub robotyzowaną ETG. Bardziej oszczędny silnik benzynowy 1.0 e-VTi z systemem start-stop. W ofercie znajdzie się także nowy silnik trzycylindrowy 1.2 Vto Pure Tech o mocy 82 KM i maksymalnym momencie obrotowym 118 Nm, który pozwala na osiąganie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 11 sekund i zużywa średnio 4,3 l/100 km benzyny.

Producent nie opublikował jeszcze zdjęć wnętrza, ale już wiemy, że C1 otrzyma nową deskę rozdzielczą z centralnym 7-calowym wyświetlaczem dotykowym. Nowością będzie również asystent wjazdu na wzniesienie.

CZYTAJ WIĘCEJ