Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Citroen C1

Citroen C1

Citroen C1

Citroën C1 to najmniejszy model francuskiej marki. Koncern PSA rozpoczął jego produkcję w 2005 roku wraz z bliźniaczym Peugeotem 107 i Toyotą Aygo (tzw. trojaczki z Kolina).

Niewielkie nadwozie typu hatchback było oferowano w wersji 3- lub 5-drzwiowej. Auto należało do samochodów tanich i nie oferowało raczej zbyt bogatego wyposażenia - nawet obrotomierz wymagał dopłaty. O ile z przodu miejsca było wystarczająco, to przestrzeń na tylnej kanapie była bardziej symboliczna, tak samo jak pojemność bagażnika, która wynosiła 130 litrów (713 l po złożeniu drugiego rzędu siedzeń).

Napęd był przenoszony wyłącznie na przednią oś, a pod maską można było znaleźć litrowy silnik 3-cylindrowy o mocy 68 KM lub motor wysokoprężny 1.4 HDI o mocy 54 KM. W połączeniu z niską wagą auta (ok. 800 kg) dynamika byłą ponadprzeciętna. Moment obrotowy był przenoszony za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub półautomatycznej o tej samej liczbie przełożeń.

Auto przeszło 2 faceliftingi – pierwszy w 2008 roku a drugi w 2012 roku. Zmieniono m.in. przód pojazdu oraz unowocześniono dostępne silniki, a później przemodelowano zarówno przód jak i tył auta.

Od 2014 roku dostępna jest II generacja Citroëna C1. Stylistycznie nawiązywał do poprzedniej generacji ale wyraźnie się różnił i miał „świeższy” wygląd, a jego bliźniaczymi modelami pozostały Peugeot 108 (następca 107) oraz Toyota Aygo. Również i w tym przypadku można zamówić wersję 3- i 5-drzwiową, a dzięki niewiele dłuższemu nadwoziu, bagażnik ma teraz prawie 200 litrów pojemności (750 po złożeniu tylnej kanapy).

Z palety silnikowej zniknął diesel, można było za to wybierać pomiędzy 3-cylindrowymi silnikami 1.0 lub 1.2 o mocy odpowiednio 68 i 82 KM. Co prawda podstawowe wyposażenie nie uległo znaczącemu wzbogaceniu, ale na liście dodatkowych opcji znalazły się takie pozycje jak kamera cofania czy dotykowy ekran o średnicy 7 cali.

Rywalami Citroëna C1 są m.in. Fiat Panda, Hyundai i10, Kia Picanto czy Volkswagen up!.

Citroen C1 - generacje

Citroen C1 (2005&nbsp-&nbsp)

Citroen C1 (2005 - )

Citroen C1 - powiązane artykuły

Używane maluchy z silnikami 1.0 za 10 tys. zł

Używane maluchy z silnikami 1.0 za 10 tys. zł

Litrowy silnik w małolitrażowym samochodzie to częsty widok. Tym razem skupiamy się na autach, które są na rynku blisko 10 lat i kosztują ok. 10 tys. zł.
Czy cztery głośniki wystarczą? Zestaw audio w nowym Citroenie C1

Czy cztery głośniki wystarczą? Zestaw audio w nowym Citroenie C1

Czy fabryczne radio i głośniki w małym tanim samochodzie muszą być kiepskiej jakości? Sprawdziliśmy zestaw  w Citroenie C1: cztery głośniki oraz system zaawansowanej współpracy ze smartfonem – Mirror Screen.
Wielkie radio w małym samochodzie

Wielkie radio w małym samochodzie

W małym miejskim samochodzie można korzystać z jednego z najnowocześniejszych samochodowych systemów multimedialnych. PSA i Toyota zaadaptowały do swoich najmniejszych modeli zaawansowane radio samochodowe Pioneera, które wyprzedziło swoją epokę: AppRadio.
Test Citroena C1 - Efektowny maluch

Test Citroena C1 - Efektowny maluch

To, że Citroen C1 świetnie nadaje się do jazdy w mieście, to pewnik. Zobaczmy jednak, jakie jeszcze talenty ma kolejna generacja francuskiego malucha
Auta bez ściemy #21 - Citroen C1

Auta bez ściemy #21 - Citroen C1

Dzięki Piotrowi i Robertowi nowy Citroen C1 nie będzie miał przez wami żadnych tajemnic. Zaparzcie kawę, zróbcie popcorn i oglądajcie wyjątkowy test Citroena C1.
Paryż 2014: Citroen C1 Urban Ride

Paryż 2014: Citroen C1 Urban Ride

Zapewne ten koncept będzie się podobał. Wygląda na gotowego do produkcji seryjnej.
Citroen C1 kontra Hyundai i10: małe auta, duże różnice

Citroen C1 kontra Hyundai i10: małe auta, duże różnice

Najnowszy Citroën C1 już na dzień dobry dostał trudne zadanie. Musi obronić honor „trojaczków z Kolina” w starciu z Hyundaiem i10. Jak sobie poradzi?
Citroen ujawnił ceny modelu C1

Citroen ujawnił ceny modelu C1

Nowy Citroen C1 już za chwilę wjedzie do polskich salonów. Druga generacja modelu uosabia nową filozofię francuskiej marki, oferując więcej designu, więcej komfortu, więcej użytecznych technologii, a wszystko to w rozsądnym budżecie.
Nowy  Citroën C1 za 35,7 tys. zł

Nowy Citroën C1 za 35,7 tys. zł

Nowy Citroën C1 debiutuje na polskim rynku. Najmniejszy z gamy Citroëna, produkowany w czeskim Kolinie model, dostępny będzie już od 35 700 złotych.
Citroen C1 – urodziwe maleństwo

Citroen C1 – urodziwe maleństwo

Mały i designerski – taki jest najnowszy Citroen C1. Mieliśmy okazję sprawdzić samochód podczas pierwszych testów modelu w Amsterdamie.
Citroen C1 - pierwsza jazda

Citroen C1 - pierwsza jazda

Nowa generacja trzy- i pięciodrzwiowego Citroëna C1 to nie tylko odważniejszy design, ale także dwie wersje nadwozia. Do oferty dołączony zostanie kabriolet C1 Airscape z brezentowym dachem.
Genewa 2014 | Citroën C1 drugiej generacji

Genewa 2014 | Citroën C1 drugiej generacji

Kolejny model kolińskich trojaczków został odsłonięty. Oficjalna premiera drugiej generacji Citroëna C1 odbędzie się podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie (6-16 marca 2014)
Nowa generacja C1, 107 i Aygo od maja 2014

Nowa generacja C1, 107 i Aygo od maja 2014

Rozwiane zostały watpliwości dotyczące przyszłości zakłądu w czeskim Kolinie. Dostawcy otrzymali zamówienia na produkcję komponentów do nowej generacji trojaczków
Citroen C1 kontra Fiat Panda i Renault Twingo: który maluch ma najwięcej zalet?

Citroen C1 kontra Fiat Panda i Renault Twingo: który maluch ma najwięcej zalet?

Małe, ekonomiczne auta znajdują coraz więcej zwolenników zarówno w salonach, jak i na rynku wtórnym. Tymrazem naprzeciwko siebie stają: Citroën C1, Fiat Panda i Renault Twingo, wyposażone w popularne benzyniaki
Test Citroena C1 1.0 Seduction - Słodka cytrynka

Test Citroena C1 1.0 Seduction - Słodka cytrynka

Citroën po 7 latach produkcji drugi raz odmłodził model C1. Lifting jest udany, ale to czy wystarczy w walce z nowymi konstrukcjami rywali?.
Nowe bliźniaki: Citroen C1 i Peugeot 107

Nowe bliźniaki: Citroen C1 i Peugeot 107

Francuskie bliźniaczki, czyli najmniejsze samochody z oferty Citroena i Peugeota zostaną wprowadzone na rynek niemal równocześnie. Wygląd to kwestia gustu, ale to on w głównej mierze zadecyduje o większej wielkości sprzedaży jednego z nich, no i oczywiście cena
Poprzednia

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.