Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Citroen C25

Citroen C25

Ikona samochodu

Citroën C25 to samochód dostawczo-osobowy produkowany przez francuski koncern. Auto pojawiło się w 1981 roku jako następca popularnego modelu H. C25 zostało odpracowane wspólnie z Peugeotem i Fiatem, a jego bliźniaczymi modelami były J5 oraz Ducato/Talento, choć auto produkowano także jako Alfa Romeo AR6 czy Talbot Express.

Nazwa auta odnosi się do dopuszczalnej masy całkowitej (2,5 tony), co przy masie ok. 1500 kg dawało ładowność ok 1 tony. W wersji dostawczej, auto miało w I rzędzie 3 siedzenia, lecz w celu lepszego zagospodarowania przestrzenią, dźwignię zmiany biegów umieszczono w kolumnie kierowniczej, natomiast dźwignię hamulca ręcznego – po lewej stronie fotela kierowcy. C25 dostępny był także jako minibus – mógł wtedy przewieźć nawet 8 osób. Oprócz tego dostępne były także odmiany z przedłużonym rozstawem osi, podwyższonym dachem czy z otwartą skrzynią ładunkową.

W 1991 roku, C25 otrzymał nową atrapę chłodnicy. Do wyboru były silniki benzynowe 1.8 (69 KM) oraz 2.0 (75 lub 84 KM) oraz wysokoprężne 2.0 (75 KM) oraz 2.5 (74 lub TD - 95 KM).

W 1993 roku produkcja Citroëna C25 została zakończona, a jego następcą został Jumper, który również został opracowany we współpracy z Fiatem oraz Peugeotem.

Citroen C25 - generacje

Ikona samochodu

Citroen C25 (1981 - 1994)

Citroen C25 - powiązane artykuły

Materiały Premium

  • Nowe BMW X3 czy nadal będzie spalinowe?

    Wyraziste przetłoczenia blachy po bokach i kanciaste kształty z przodu i z tyłu. Tak ma wyglądać BMW X3 następnej generacji, szykowanej na 2025 r. Bawarski koncern stawia nadal na silniki spalinowe i elektryczne, dlatego w nowym X3 wykorzysta w zależności od rodzaju napędu dwie platformy. Mamy pierwsze wizualizacje.

  • Kompaktowy SUV dostępny od ręki? Proszę bardzo: Mazda CX-5 2.0 od 142 800 zł - poradnik kupującego

    Zakup nowego samochodu w rozsądnym terminie to dziś nie lada wyzwanie. Okazuje się jednak, że są marki, które mają samochody na placach importerów w Polsce. Należy do nich Mazda, oferująca niedawno zmodernizowaną Mazdę CX-5.

  • Renault Megane E-Tech zmieniło moje postrzeganie tej marki

    Nowe Renault Megane występuje już tylko z napędem elektrycznym. Czy jest równie udane, jak spalinowi poprzednicy, a może wręcz je przyćmiewa? Sprawdziliśmy to w teście 220-konnej wersji EV60, która zostaje z nami na pół roku.

  • Auto spalinowe czy elektryk? Sprawdzamy, co się opłaca

    Trend na auta elektryczne przybiera na sile, dlatego czas sprawdzić, czy już rzeczywiście stanowią one rozsądną alternatywę dla spalinowych modeli. Policzymy koszty jednego kilometra, analizując spalanie lub zużycie energii, koszty przeglądów, utratę wartości — różnice będą ogromne!

  • Honda Civic to udana kombinacja nowatorskich rozwiązań technicznych i odważnego designu

    Honda Civic doczekała się już 11. generacji, która jesienią ma się pojawić na naszym rynku. Honda Civic jest klasyfikowana jako kompakt właściwie dopiero od ostatniej dekady XX w., wcześniej postrzegana była na globalnych rynkach raczej jako małe auto. W swojej 50-letniej historii zdobył wielką popularność na całym świecie.

  • Volkswagen Garbus nie był niezawodny, ale i tak go kochano

    W swojej ojczyźnie Volkswagen Garbus jest szczególnym pojazdem. Wytwarzany od 1938 do 2003 r., przez niewiarygodne 65 lat i z przez długie lata rekordową liczbą wyprodukowanych 21,5 mln egzemplarzy, był tym autem, które zmotoryzowało Niemcy. A tak naprawdę wcale nie był dobrym samochodem.

  • Volkswagen Passat na początku nic nie zapowiadało wielkiego sukcesu tego modelu

    Na świecie Volkswagen Passat był przez dziesięciolecia synonimem samochodu rodzinnego, u nas jako nowe auto służył przede wszystkim w prywatnych przedsiębiorstwach, których w latach 90. XX w. zaczęło w Polsce gwałtownie przybywać – jeździli nim m.in. przedstawiciele handlowi, i to nie tylko niemieckich firm.

  • Volkswagen Golf to wzorzec auta kompaktowego

    Volkswagen Golf jest bardzo popularny i wszechobecny. U nas nie tak bardzo jak u naszych zachodnich sąsiadów, ale jednak. Kompaktowy Volkswagen jest przyczyną, dla której najpopularniejsze auto świata – Toyota Corolla – nie ma w Niemczech większych szans.

  • Chiny mają większą władzę w europejskich firmach samochodowych, niż myślisz

    Być może nie widujesz codziennie setek chińskich aut, ale to nic nie znaczy. Chińscy motoryzacyjni potentaci już tutaj są – jako właściciele bądź udziałowcy słynnych europejskich firm samochodowych.

  • 20 najchętniej kupowanych samochodów w historii

    Te samochody pokochali użytkownicy na całym świecie. Oto najchętniej kupowane auta wszech czasów w zestawieniu od 1. do 20. miejsca. Niektóre modele wydają się nieśmiertelne, a jednak ich produkcja została zakończona. Dobrym przykładem jest Volkswagen Garbus. Jego nowoczesne wydanie nie zyskało globalnej popularności.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech