Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Citroen Visa

Citroen Visa

Ikona samochodu

Citroën Visa to mały samochód osobowy produkowany przez francuski koncern. Auto pojawiło się na rynku w 1978 roku i została opracowana wspólnie z Peugeotem na bazie Peugeota 104, którego bliźniaczym modelem był Citroën LN, z którego Visa czerpie wiele podzespołów, m.in. podwozie, zawieszenie oraz niektóre jednostki.

Co ciekawe, początkowo 5-drzwiowy hatchback występował jedynie w kolorach czerwonym, zielonym oraz żółtym. Dopiero w późniejszym czasie paleta kolorów została wzbogacona. Mimo niewielkch rozmiarów, wnętrze jest całkiem przestronne.

Jak przystało na francuskie auta w tamtych czasach, przyciski sterujące pracą wycieraczek, kierunkowskazów i innych podzespołów zostały umieszczone na walcowym bloczku, który został umieszczony tuż przy kierownicy po lewej stronie. Dostęp do innych guzików był również specyficzny bowiem trzeba było rękę przekładać przez koło kierownicy. Stylistyka auta początkowo nie była wyjątkowo mocną stroną auta, a charakterystyczną atrapę chłodnicy niektórzy obwiniali za kiepskie wyniki sprzedaży.

Sytuacja polepszyła się po faceliftingu, który miał miejsce w 1981 roku (uważay jesto on także jako rok wprowadzenia II generacji Visy). Wtedy przemodelowaniu uległ pas przedni, a 4 lata później także deska rozdzielcza. Najmniejszym silnikiem była nieco zmodyfikowana jednostka pochodząca ze słynnego 2CV – 36-konny boxer miał 0,65 litra pojemności. Większe silniki miały pojemność 1, 1.1, 1.2 oraz 1.4 litra i rozwijały kolejno 45, 48-57, 64 oraz 60-79 KM. Oprócz tego dostępny był także 1,7-litrowy, wolnossący diesel o mocy 60 KM. Topową odmianą była Visa GTi, która dysponowała mocą, początkowo 103, a od 1986 roku – 113 KM z 1,6-litrowego benzyniaka.

Na podstawie Visy powstała także jego dostawcza odmiana – C15. Oba auta do słupka B były praktycznie identyczne.

Produkcja małego Citroën dobiegła końca w 1989 roku, a jego następcą został AX.

Citroen Visa - generacje

Ikona samochodu

Citroen Visa I (1978 - 1981)

Ikona samochodu

Citroen Visa II (1981 - 1989)

Citroen Visa - powiązane artykuły

Artykuły o Citroen Visa

Dalecy krewni, czyli porównanie Citroënów Visa i Axel

Dalecy krewni, czyli porównanie Citroënów Visa i Axel

Na początku lat 70. Citroën zaprojektował małe auto, które miało uzupełnić gamę o nowocześniejszy od 2 CV samochód. Po przejęciu firmy przez Peugeota do produkcji trafiła jednak bazująca na 104 Visa. Pierwotny projekt zadebiutował znacznie później – jako tani model o nazwie Axel. W Polsce konstrukcja ta była lepiej znana jako rumuński Oltcit Club.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech