Amerykański dziennikarz w blogu serwisu Inside Line ujawnia pewne fakty z historii dwóch modeli różnych marek. Prace nad nową generacją Dodge Viper rozpoczęły się znacznie wcześniej niż nad Mercedesem-Benz SLS AMG. Wówczas powstało aluminiowe podwozie z całkowicie przekonstruowanym układem zawieszenia.

W momencie połączenia sił koncernów Daimler z Chryslerem będący już w fazie realizacji projekt szybkiego sportowego samochodu stał się doskonałą bazą do rozpoczęcia prac nad modelem SLS. Od tej chwili realizowano dwa projekty równocześnie. Do prototypu nowego SLS-a wykorzystano wiele komponentów z recyklingu Vipera. Pierwszy prototyp miał także nadwozie Dodge.

W 2007 roku doszło do podziału koncernu i sprzedaży 80,1 proc. akcji Chryslera grupie inwestycyjnej Cerberus, która w ramach oszczędności wstrzymała dalszą realizację projektu nowej generacji Dodge Viper. Mercedes-Benz SLS AMG szybko wkroczył do świata realnego w 2009 roku.

Miłośnicy Vipera wierzą, że nowa generacja wyjedzie na drogi w 2012 roku i będzie znacznie lepsza od Mercedesa.