Każdy samochód, który wjeżdża do stacji diagnostycznej w celu przedłużenia ważności badania technicznego, jest skrupulatnie sprawdzany. Diagności zapisują: model, rocznik, przebieg i oczywiście – usterki. Jeśli ktoś pilnie śledzi publikowane przez nas co roku raporty TÜV to w najnowszym zauważy wyraźny wzrost usterek (np. ubiegłoroczna średnia dla najmłodszej kategorii wynosiła 6,1 proc., obecnie – 9,1 proc.).

Jest to wynikiem zaostrzenia kryteriów oceny TÜV.. Problemy niedawno klasyfikowane jako „do poprawki, ale badanie zaliczone” teraz wymagają powtórnego stawienia się u diagnosty. Raport klasyfikuje samochody pod względem usterkowości, z podziałem na 5 kategorii wiekowych.

Ważne informacje dla kupujących

Raport TÜV. pokazuje stan aut jeżdżących po niemieckich drogach oraz ich średnie przebiegi w odniesieniu do wieku. Samochody te sprowadzono do Polski lub trafią do nas w najbliższym czasie. Gdy kupuje się pojazd z Niemiec, warto więc pytać o certyfikat TÜV.

Co to jest TÜV i jak powstaje?

Ranking tworzy się na podstawie przeglądów rejestracyjnych przeprowadzonych przez Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego (TÜV). Edycja 2014 to wynik kontroli z okresu od lipca 2012 r. do czerwca 2013 r. Do stacji trafiło 7 965 068 aut. Specjaliści sprawdzają 100 podzespołów danego pojazdu, m.in.: zawieszenie, silnik, układ kierowniczy, oświetlenie, zabezpieczenie antykorozyjne. Auta klasyfikuje się w 5 kategoriach wiekowych, a podstawę rankingu stanowią usterki powodujące skierowanie na powtórne badanie.

Samochody 2- i 3-letnie

strona 2

Samochody 4- i 5-letnie

strona 3

Samochody 6- i 7-letnie

strona 4

Samochody 8- i 9-letnie

strona 5

Samochody 10- i 11-letnie