Daihatsu Feroza to mały samochód terenowy produkowany przez japońską markę. Auto zadebiutowało w 1988 roku i było powiązane zarówno stylistycznie jak i mechanicznie ze swoim większym bratem – Rocky'm.
Co ciekawe, na rynku amerykańskim Feroza była znana jako Rocky, jednak nie był to ten sam Rocky, co większy brat Ferozy. Oprócz tego spotykana na innych rynkach była także nazwa Sportrak. Ramowa konstrukcja, krótkie zwisy oraz duży prześwit sprawiały, iż auto całkiem nieźle radziło sobie w środowisku do którego zostało stworzone – w terenie. Ciekawostką jest, iż, w niektórych egzemplarzach występowała możliwość 3-stopniowej regulacji twardości zawieszenia.
Nadwozie występowało w 2 wersjach – klasycznym, 3-drzwiowym oraz w tzw. półkabriolecie. Do wyboru był hard- lub softtop, po których zdjęciu można było cieszyć się jazdą pod gołym niebem. Wnętrze nie należało do przestronnych, szczególnie na tylnej kanapie gdzie mogły podróżować 2 osoby.
Początkowo montowano benzynowy silnik o pojemności 1.6 litra i mocy 86 KM (na gaźniku), jednak wraz z wprowadzeniem II generacji w 1993 roku, moc jednostki została podniesiona o 9 KM, dzięki zastosowania wtrysku benzyny. Oprócz tego zmianom uległ pas przedni. Napęd przenoszony był na 4 koła za pomocą manualnej, 5-biegowej skrzyni.
W 1998 roku zakończono produkcję Daihatsu Feroza, a jej następcą został model Terios.