Urządzenie działa następująco. Gdy pchamy dźwignię od siebie powodujemy hamowanie a gdy przyciągamy w kierunku fotela dodajemy gazu. Dodatkowo dźwignia ma elektryczną blokadę hamulca co umożliwia przełożenie dźwigni zmiany biegów z kierunku tył na przód lub na odwrót.Poniżej zdjęcie przedstawiające sekwencyjną skrzynię biegów MM (MMT) która umożliwia jazdę bez potrzeby zmiany biegów.

Skrzynia działa następująco. Dźwignia w prawo do przodu (oznaczenie R) bieg wsteczny, do tyłu (oznaczenie E) bieg do przodu, pozycja środkowa (oznaczenie N) Bieg jałowy tzw. luz. Skrzynia pozwala także na ręczną, sekwencyjną zmianę biegów (oznaczenie M+ w górę a M- w dół).Oprócz tego zalecana jest też gałka na kierownicę, która podczas prowadzenia auta jedną ręką pozwala na dogodne kierowanie szczególnie przy manewrach podczas parkowania. Gałka pozwala na wykonanie pełnego obrotu kierownicą bez potrzeby przekładania ręki.

Oczywiście dostosowanie jest dopasowywane indywidualnie do każdego kierowcy i jeśli to standardowe nie pasuje do danego schorzenia realizujemy inne. Jeśli tylko pozwalają na to techniczne możliwości danego modelu opracowujemy indywidualne dostosowanie do danego kierowcy.