• Za zestaw narzędzi i materiałów potrzebnych do wypolerowania lakieru auta zapłacimy tyle, ile kosztuje jednorazowa usługa w warsztacie
  • Auta nie należy polerować na otwartej przestrzeni – potrzebny jest garaż albo zadaszenie
  • Potrzebna będzie maszyna polerska, zestaw szmatek oraz odpowiednie preparaty

By lakier auta odzyskał fabryczny połysk, trzeba najpierw go umyć, potem czyścić z mocno przyklejonych lub wżartych zabrudzeń, które nie dają się zmyć wodą z szamponem i gąbką, a następnie konieczne jest równomierne usunięcie jego wierzchniej warstwy wraz ze zmatowieniami i mikrozarysowaniami. Lakier nie jest jednak tak miękki i delikatny, jak to się może czasem wydawać – nie da się skutecznie wypolerować go ręcznie, choć na rynku jest wiele past polerujących do użycia ręcznego. Nic z tych rzeczy – pastą lekkościerną do użycia ręcznego i szmatką trzymaną w dłoni można co najwyżej usunąć pojedynczą, niewielką rysę lub zmatowienie, jednak całościowe wypolerowanie auta w ten sposób nie jest możliwe.

Mycie i czyszczenie – jak i czym?

Cokolwiek będziemy robić z lakierem, trzeba samochód najpierw umyć. Niestety, po umyciu auta w lakierze wciąż pozostają wbite drobne cząsteczki brudu, czasem piasku czy (zwłaszcza w okolicach kół) opiłków metalu. Trzeba pozbyć się ich w pierwszej kolejności, gdyż jeśli „przejmie” je gąbka polerska, to potem na bieżąco takie drobinki będą niszczyć efekty naszej pracy.