Właśnie rozpoczęto budowę mierzącego 15 kilometrów odcinka autostrady A2 od Warszawy, w okolicach węzła Lubelska, aż do obwodnicy Mińska Mazowieckiego, która jest jedynym gotowym już odcinkiem A2 na wschód od stolicy naszego kraju. Z kolei budowa fragmentu S2 będącego Południową Obwodnicą Warszawy już trwa – na warszawskim Ursynowie powstają wielkie  wykopy, którymi pobiegnie tunel skrywający drogę ekspresową.

Wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz twierdzi, że już za dwa lata będzie można pojechać ekspresową drogą z Warszawy aż za Miński Mazowiecki. Wykonawcami dwóch nowych fragmentów będzie przy tym firma Polaqua, która za realizację umowy otrzyma 502,5 mln zł. Budowa ma się zakończyć najpóźniej w czerwcu 2020 roku.

Autostrada A2

Trwają też przygotowania do budowy kolejnych fragmentów A2, od obwodnicy Mińska Mazowieckiego aż do granicy z Białorusią. Ich łączna długość to ponad 130 km, a sumaryczny koszt realizacji – około 6,5 mld zł. Już teraz prowadzone są prace nad koncepcją autostrady A2 od obwodnicy Mińska Mazowieckiego do Siedlec, którego długość to 37,5 km. Ministerstwo infrastruktury szacuje, że wybudowanie tego odcinka może kosztować 1,7 mld zł, budowa powinna zacząć się w 2020 roku, a zakończyć trzy lata później. Podobna umowa jest też realizowana dla fragmentu między Siedlcami a Białą Podlaską, to 63,5 km nowej drogi. W tym przypadku koszt to około 3 mld zł, a budowa mogłaby zakończyć się w 2024 roku. Warto dodać, że Białej Podlaskiej A2 połączy się z drogą ekspresową S19, czyli przebiegającą z północy na południe Europy trasą Via Carpatia.

Prace nad ostatnim odcinkiem, od Białej Podlaskiej do granicy (32 km) mają się rozpocząć w tym roku. Koszt budowy te fragmentu to około 1,5 mld zł. Docelowo cała A2 będzie liczyć 651 km. Ma łączyć zachodnią i wschodnią granicę Polski, przebiegając m.in. przez Poznań, Konin, Łódź, Warszawę, Mińsk Mazowiecki, Siedlce i Białą Podlaską.