Mitsubishi Motors opracowuje pełną gamę pojazdów z napędem elektrycznym – modele wyłącznie z napędem elektrycznym (EV), elektryczne pojazdy hybrydowe (HEV) oraz elektryczne pojazdy hybrydowe typu plug-in (PHEV). Potwierdzeniem tego są dwa samochody koncepcyjne, których premierę zaplanowano podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie.

CA-MiEV ConceptPierwszy z modeli jest prototypem podmiejskiego samochodu elektrycznego. Ten koncepcyjny model, który na razie nie jest przeznaczony do produkcji, stanowi wizytówkę nowych technologii, jakie firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości.

W szczególności pojazd ten wyróżnia się nowymi rozwiązaniami z zakresu napędu elektrycznego i akumulatorów o dużej pojemności, a także obniżoną masą własną i świentymi właściwościami aerodynamicznymi (Cx = 0,26).

Mitsubishi Concept CA-MiEV ootrzymał układ napędowy nowej generacji. Obejmuje on:

  • Wielofunkcyjny, zintegrowany zespół napędowy (silnik o mocy 80 kW + przetwornik + ładowarka), który pozwala na lepsze zarządzanie energią, zajmuje mniej miejsca i przyczynia się do obniżenia masy własnej pojazdu.Płaski, kompaktowy zespół akumulatorów, który zajmuje mniej miejsca (co istotne w kontekście przyszłego zwiększenia zasięgu) oraz gwarantuje dłuższą pracę i żywotność akumulatorów.System bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego, który ma być niezwykle przyjazny w obsłudze, jak zgodnie oświadczyły we wrześniu 2011 roku* firmy WiTricity Corporation, IHI Corporation oraz Mitsubishi Motors Corporation, a nad którym trwają obecnie badania i testy.

Samochód oferuje zasięg 300 kilometrów, co odpowiada tygodniowemu przebiegowi samochodu statystycznego europejskiego kierowcy (średni, roczny przebieg w Europie wynosi 14 tys. kilometrów według ACEA), dzięki czemu nadaje się do jazdy podmiejskiej.

GR-HEV ConceptDrugim samochodem przyszłości producenta z Tokio jest sportowo-użytkowy pojazd typu pikap o łądowności 1 tony z napędem hybrydowym. Auto wyposażono w wysokoprężny silnik 2.5 Clean Diesel oraz zamontowany z przodu motor elektryczny i przekładnię automatyczną, które kontroluje elektroniczny system operacyjny. Wraz z akumulatorami bezpiecznie umieszczonymi w ramie podłużnicowej i przez nią chronionymi, podzespoły te są dodatkowo zabezpieczone przez belki wzmacniające.

Takie połączenie zapewnia dostęp do energii elektrycznej na żądanie, dzięki gniazdu AC (100V~240V), które może zastąpić generator prądu lub na przykład pozwolić na korzystanie ze 100V wyciągarki oraz pozwala na jazdę w trybie elektrycznym na krótkich dystansach.

Mitsubishi Concept GR-HEV wykorzystuje również technologię napędu na cztery koła oraz zintegrowany system kontroli dynamiki (S-AWC), układy znane z obecnie produkowanych modeli Mitsubishi.