Wysokie nakłady na realizację projektów i uruchomienie seryjnej produkcji aut z napędem hybrydowym i elektrycznym zdecydowanie okazały się wyższe od planowanych zysków. Od stycznia do końca listopada 2013 r. w Europie sprzedano 51 109 takich aut. Jest to co prawda więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku, ale zdecydowanie mniej niż oczekiwano.

Najpopularniejszym modelem w tym segmencie okazał się Nissan Leaf, którego w Europie sprzedano prawie 10 tys. egzemplarzy. Kolejne pozycje to: Renault Zoe i użytkowe Kangoo. Nadspodziewanie dobrze sprzedawał się kontrowersyjny Twizy. Można oczekiwać szybkiego wzrostu popularności BMW i3, które jednak dopiero niedawno trafiło do sprzedaży.

Rekordowy wynik w ciągu miesiąca odnotował Mitsubishi Outlander PHEV ze sprzedażą ponad 3 tys. egzemplarzy, z czego do Holandii trafiło 2,7 tys. egz.

Większość krajów Europy Zachodniej wspiera sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym.

Rynek w Europie 2013 r. - auta hybrydowe i elektryczne

Poz. Model Egz.
1. Nissan LEAF 9833
2. Renault ZOE 8138
3. Renault Kangoo ZOE 5836
4. Volvo V60 Plug-in 5010
5. Toyota Prius Plug-in 3648
6. Mitsubishi Outlander PHEV 3096
7. Renault Twizy 2841
8. Tesla Model S 2641
9. Smart ForTwo ED 2457
10. Opel Ampera 2257
11. Chevrolet Volt 884
12. Mitsubishi i-MiEV 815
13. BMW i3 788
14. Bolloré BLUECAR 611
15. Citroen C-ZERO 551