Wysokie nakłady na realizację projektów i uruchomienie seryjnej produkcji aut z napędem hybrydowym i elektrycznym zdecydowanie okazały się wyższe od planowanych zysków. Od stycznia do końca listopada 2013 r. w Europie sprzedano 51 109 takich aut. Jest to co prawda więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku, ale zdecydowanie mniej niż oczekiwano.
Najpopularniejszym modelem w tym segmencie okazał się Nissan Leaf, którego w Europie sprzedano prawie 10 tys. egzemplarzy. Kolejne pozycje to: Renault Zoe i użytkowe Kangoo. Nadspodziewanie dobrze sprzedawał się kontrowersyjny Twizy. Można oczekiwać szybkiego wzrostu popularności BMW i3, które jednak dopiero niedawno trafiło do sprzedaży.
Rekordowy wynik w ciągu miesiąca odnotował Mitsubishi Outlander PHEV ze sprzedażą ponad 3 tys. egzemplarzy, z czego do Holandii trafiło 2,7 tys. egz.
Większość krajów Europy Zachodniej wspiera sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym.
Rynek w Europie 2013 r. - auta hybrydowe i elektryczne
Poz. | Model | Egz. |
1. | Nissan LEAF | 9833 |
2. | Renault ZOE | 8138 |
3. | Renault Kangoo ZOE | 5836 |
4. | Volvo V60 Plug-in | 5010 |
5. | Toyota Prius Plug-in | 3648 |
6. | Mitsubishi Outlander PHEV | 3096 |
7. | Renault Twizy | 2841 |
8. | Tesla Model S | 2641 |
9. | Smart ForTwo ED | 2457 |
10. | Opel Ampera | 2257 |
11. | Chevrolet Volt | 884 |
12. | Mitsubishi i-MiEV | 815 |
13. | BMW i3 | 788 |
14. | Bolloré BLUECAR | 611 |
15. | Citroen C-ZERO | 551 |