- Nasze zestawienie obejmuje około 60 elektrycznych samochodów, wśród których znalazł się jeden model z napędem wodorowym – Toyota Mirai
- W opisach poszczególnych modeli znajdziecie wszelkie informacje istotne przy zakupie, jak i podczas użytkowania elektrycznego samochodu
- Przedstawione pojazdy przyporządkowaliśmy do różnych klas w zależności od wielkości aut oraz ich rodzaju
W Polsce z roku na rok rośnie liczba bateryjnych osobowych aut elektrycznych. Według licznika elektromobilności PZPM na koniec lutego było ich 20 167 egzemplarzy. Coraz lepsza, choć nadal niedostateczna, jest infrastruktura publicznych ładowarek. Według danych na koniec lutego w naszym kraju były 2034 Stacje ładowania (3963 punkty).
W naszym zestawieniu zebraliśmy niemal 60 elektrycznych samochodów różnych klas. Są wśród nich zarówno auta małe, jak i kompakty czy różnej wielkości SUV-y oraz vany.
Nie brakuje zarówno aut dla masowego odbiorcy, jak i luksusowych limuzyn czy odmian sportowych. To jeszcze nie wszystko, bowiem część aut przedstawiamy szerzej w tym numerze (Mercedes EQE, Kia e-Niro i EV6 oraz Levec TX).
Elektryki, które już są oferowane i te, które pojawią się wkrótce
Już wkrótce liczba aut elektrycznych powiększy się, bowiem debiutują kolejne modele: BMW iX1 i i7, Lexus RZ450e (s. 8-9) czy Nissan Townstar.
Wśród informacji, które przedstawiliśmy w zestawieniu, uwzględniliśmy dane najważniejsze z punktu widzenia użytkownika elektrycznego samochodu – pojemność baterii (netto), moc silnika, szybkość oraz moc ładowania prądem zmiennym i stałym i oczywiście, ceny zakupu.
Auto, które w 2017 r. poddano liftingowi, kończy właśnie rynkową karierę. Do wyboru jest 170-konne i3 oraz i3s o mocy 184 KM. W standardzie auto ma kabel do ładowania z 230-woltowego gniazdka, a za 2800 zł można mieć 22-kilowatowy wallbox.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 279-308 km, śr. zużycie (WLTP) – 13,1-14 kWh/100 km, moc – 170-184 KM, napęd tylny, poj. akumulatora netto – 37,9 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/49 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 4 godz. 15 min, min., czas ładowania DC 10-80 proc. – 36 min, cena od 169 700 zł (i3s od 184 200 zł)
Typowo miejski elektryk dla czterech osób.
Do dalszych wyjazdów zniechęca ciasne wnętrze, nieduży zasięg w cyklu mieszanym (w mieście do 305 km) oraz przeciętna dynamika (0-100 km/h po 19,1 s). Za 2500 zł można dokupić 30-kilowatowe gniazdo do szybkiego ładowania akumulatorów.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – do 230 km, śr. zużycie (WLTP) –11,9 kWh/100 km, moc – 44 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 27,4 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 6,6/30 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 4 godz. 51 min, min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 56 min, cena od 84 900 zł
Hatchback z asymetrycznymi drzwiami (z prawej strony są dodatkowe małe drzwi z tyłu, otwierane przeciwsobnie do przednich) lub cabrio. W obu postaciach występuje taka sama paleta silników. Za 2000 zł dostępny jest kabel Mode 2 do ładowania baterii w domu.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 190-321 km, śr. zużycie (WLTP) – 13,0-14,9 kWh/100 km, moc – 95-118 KM, napęd przedni, poj. akumulatora netto – 21,3-37,3 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/85 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 2 godz. 30 min, min. czas ład. DC – 10-80 proc. 30 min, cena od 107 000 zł (118 KM od 141 500 zł)
Elektryk w stylu retro oferowany jest z dwoma silnikami do wyboru – 136 lub 154 KM (od 168 800 zł). Dzięki rządowym dopłatom bazową odmianę można mieć za 137 050 zł, a z Kartą Dużej Rodziny – za 128 800 zł.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 210-222 km, śr. zużycie (WLTP) –17,2-17,8 kWh/100 km, moc – 136-154 KM, napęd tylny, poj. akum. netto 28,5 kWh (szacunkowa, producent nie podaje oficjalnie wartości netto), maks. moc ład. AC/DC – 6,6/56 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 4 godz. 11 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 31 min, cena od 155 800 zł
Auto idealne do miasta. Wprawdzie tylko z jednym, ale za to mocnym silnikiem, który pozwala rozpędzić samochód do setki po 7,3 s. Za 3169 zł można dokupić wallbox o mocy 22 kW.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 203-234 km, śr. zużycie (WLTP) – 15,2-17,6 kWh/100 km, moc – 184 KM, napęd przedni, poj. akumulatora netto – 28,9 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/50 kW, min. czas ładow. AC 0-100 proc. – 3 godz. 15 min, min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 29 min, cena od 146 800 zł
Jak na niewielkie gabaryty Corsa-e ma całkiem mocny silnik, który zapewnia jej dobre przyspieszenie (0-100 km/h po 8,1 s). Zasięg powyżej 300 km pozwala myśleć o pozamiejskiej jeździe. Za 1500 zł można mieć trójfazową, 11-kilowatową ładowarkę.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 329-337 km, śr. zużycie (WLTP) – 16,5-16,8 kWh/100 km, moc – 136 KM, napęd przedni, pojemność akumulatora netto – 45 kWh (szacunkowa, producent nie podaje oficjalnie wartości netto), maksymalna moc ładowania AC/DC – 11/100 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 5 godz., min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 31 min, cena od 141 600 zł
Pod względem techniki auto jest identyczne z Oplem Corsą-e. Jednak w stylistyce Peugeota widzimy więcej agresywności. Także wnętrze z niedużą kierownicą i z umieszczonymi ponad nią wskaźnikami trafia do kierowców o bardziej wysublimowanym guście.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 340 km, śr. zużycie (WLTP) – 16,9 kWh/100 km, moc – 136 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 45 kWh (szacunkowa, producent nie podaje oficjalnie wartości netto), maks. moc ład. AC/DC – 11/100 kW, min. czas ładow. AC 0-100 proc. – 5 godz., min. czas ładow. DC 10-80 proc. – 31 min, cena od 131 400 zł
Auto jest już od 9 lat na rynku, ale w 2019 r. zostało poddane modernizacji. Zasięg dochodzący do niemal 400 km sprawia, że Zoe sprawdzi się jako towarzysz pozamiejskich podróży. Za 4300 zł można mieć funkcję ładowania prądem stałym. Dzięki temu po ok. 30 min w baterii mamy prąd na pokonanie 150 km.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 386-395 km, śr. zużycie (WLTP) – 17,4 kWh/100 km, moc – 108-135 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 52 kWh (szacunkowa, producent nie podaje oficjalnie wartości netto), maks. moc ładowania AC/DC – 22/50 kW, min. czas ładow. AC 0-100 proc. – 3 godz., min. czas ład. DC 10-80 proc. – 1 godz. 10 min, cena od 124 900 zł
Dwuosobowy maluch wjedzie niemal w każdą lukę parkingową i łatwo się nim manewruje (średnica zawracania to tylko 7,3 m). Nieduży zasięg ogranicza użytkowanie Smarta w mieście. W obu wersjach nadwoziowych wykorzystano taki sam silnik o mocy 82 KM, jednakowe są też akumulatory. Za 3956 zł dostępna jest trójfazowa ładowarka o mocy 22 kW.
Dane techniczne:
Zasięg (WLTP) – 130-133 km, śr. zużycie (WLTP) – 16,1-16,5 kWh/100 km, moc – 82 KM, napęd tylny, Poj. akum. netto – 16,7 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 22 kW, DC niemożliwe, min. czas ładow. AC 0-100 proc. – 55 min, min. czas ładow. DC 10-80 proc. – nie dotyczy, cena od 99 100 zł (cabrio od 113 200 zł)
Kusi awangardową stylistyką, a do setki rozpędza się po 9,5 s. Kufer ma poj. 380-1250 l (taka, jak w spalinowych wersjach).
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 350 km, śr. zużycie (WLTP) – 16,6 kWh/100 km, moc – 136 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 45 kWh (szacunkowa, producent nie podaje oficjalnie wartości netto), maks. moc ład. AC/DC – 11/100 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 5 godz., min. czas ład. DC 10-80 proc. – 31 min, cena od 148 400 zł
Auto od podstaw powstało jako elektryczne. Można do niego dokupić wallbox o mocy 7,4 kW (3613 zł) lub 22 kW (3999 zł).
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 270-385 km, śr. zużycie (WLTP) – 16,6-18,5 kWh/100 km, moc – 150-217 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 36-56 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 6,6/100 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 7 godz. 30 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 35 min, cena od 129 900 zł
Do wyboru są trzy wersje wyposażeniowe: Equilibre, Techno lub Iconic. Ze słabszym silnikiem auto rozpędza się do 100 km/h po 10, s, a z mocniejszym – po 7,4 s. Za 4500 zł dostępna jest pompa ciepła, a za 1500 zł – kabel do ładowania z mocą 7 kW.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 300-450 km, śr. zużycie (WLTP) – 15,8-16,1 kWh/100 km, moc – 130-218 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 40-60 kWh, maks. moc ładow. AC/DC – 22/130 kW, min. czas ładow. AC 0-100 proc. – 13 godz., min. czas ładow. DC 10-80 proc. – 30 min, cena od 154 390 zł
Początkowo dostępne były trzy wersje mocy, ale obecnie w ofercie jest tylko 204-konna odmiana. Skorzystanie z ładowarki o mocy 120 kW pozwala w ciągu 8 minut zyskać prąd na pokonanie dystansu 100 km.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 417 km, śr. zużycie (WLTP) – 15,5 kWh/100 km, moc – 204 KM, napęd tylny, poj. akum. netto – 58 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/120 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 6 godz. 15 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 35 min, cena od 158 890 zł
Ze słabszym silnikiem C40 ma napęd na przód i baterię o pojemności 67 kWh. Mocniejsza, 408-konna odmiana ma napędzane cztery koła i akumulator o pojemności 78 kWh. Zamówienia przyjmowane są tylko online.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 432-440 km, śr. zużycie (WLTP) – 18,3-20,9 kWh/100 km, moc – 231-408 KM, napęd przedni lub 4x4, poj. akum. netto – 69-78 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/150 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 8 godz. 15 min, min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 40 min, cena od 226 900 zł
W ofercie jest tradycyjny SUV lub wersja o stylistyce coupé (Sportback). W obu przypadkach zastosowano taką samą paletę silnikową i identyczne warianty baterii. Jako SUV Q4 e-tron ma bagażnik o pojemności 520 l, a jako Sportback – 535 l.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 341-520 km, śr. zużycie (WLTP) – 16,6-20,9 kWh/100 km, moc – 170-299 KM, napęd tylny lub 4x4, poj. akum. netto – 52-77 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/125 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 8 godz. 15 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 38 min, cena od 198 400 zł
Przekonuje agresywną stylistyką oraz świetnymi osiągami (w wersji o mocy 231 KM setkę uzyskuje po 6,6 s). Tylny napęd w połączeniu z driftowym trybem jazdy to gwarancja mocnych wrażeń podczas jazdy po krętej i śliskiej nawierzchni.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 349-548 km, śr. zużycie (WLTP) – 15,0-18,0 kWh/100 km, moc – 150-231 KM, napęd tylny, poj. akum. natto – 45-77 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/120 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 6 godz. 15 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 35 min, cena od 158 600 zł
Auto o stylowym wyglądzie nadwozia i z awangardowo stylizowanym wnętrzem dostępne jest w trzech wersjach wyposażeniowych do wyboru: Bastille, Rivoli oraz Performance Line+. W każdej z tych wersji można mieć wyświetlacz head-up kosztujący 1900 zł.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 341 km, śr. zużycie (WLTP) – 17,6-18,4 kWh/100 km, moc – 136 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 46,3 kWh, maks. moc ładow. AC/DC – 11/100 kW, min. czas ładow. AC 0-100 proc. – 4 godz. 25 min, min. czas ładow. DC 10-80 proc. – 30 min, cena od 170 400 zł
W przypadku słabszej wersji na pokładzie jest bateria o pojemności 39,2 kWh, a w mocniejszej – 64 kWh. W obu przypadkach do wyboru są trzy specyfikacje: Modern, Smart lub Executive.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 305-484 km, śr. zużycie (WLTP) – 14,3-14,7 kWh/100 km, moc – 136-204 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 39,2-64 kWh, maks. moc ładow. AC/DC – 11/77 kW, min. czas ładow. AC 0-100 proc. – 6 godz., min. czas ładow. DC 10-80 proc. – 47 min, cena od 149 900 zł
Dzięki rządowym dopłatom do samochodów elektrycznych cenę bazowej wersji można obniżyć do 121 240 zł lub nawet 112 990 zł (Karta Dużej Rodziny). Mocniejsza odmiana kosztuje minimum 161 490 zł, a po uwzględnieniu dopłat – 142 740 bądź 134 490 zł.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 276-452 km, śr. zużycie (WLTP) – 15,6-15,7 kWh/100 km, moc – 136-204 KM, napęd przedni, poj. akumulatora netto – 39,2-64 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/77 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 6 godz. 10 min, min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 54 min, cena od 139 990 zł
Pierwszy w pełni elektryczny Lexus to jednocześnie najmniejszy SUV w palecie japońskiej marki. Dzięki silnikowi o mocy 204 KM auto uzyskuje setkę po 7,5 s.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 305-315 km, śr. zużycie (WLTP) – 16,8-17,0 kWh/100 km, moc – 204 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 50 kWh (szacunkowa, producent nie podaje oficjalnie wartości netto), maks. moc ład. AC/DC – 6,6/50 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 9 godz., min. czas ład. DC 10-80 proc. – 55 min, cena od 214 900 zł
Elektryk z nietypowo zamontowanymi drzwiami – tylne są krótsze i otwierają się w przeciwnym kierunku niż przednie. Już w bazowej wersji auto ma bogate wyposażenie seryjne.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 200 km, śr. zużycie (WLTP) – 14,5 kWh/100 km, moc – 145 KM, napęd przedni, poj. akumulatora netto – 32 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 6,6/40 kW, min. czas ładow. AC 0-100 proc. – 5 godz. 30 min, min. czas ładow. DC 10-80 proc. – 39 min, cena od 145 900 zł
Najmniejszy SUV submarki EQ występuje w trzech wersjach mocy do wyboru: 190, 228 lub 292 KM.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 427-436 km, śr. zużycie (WLTP) – 17,5-17,7 kWh/100 km, moc – 190-292 KM, napęd przedni lub 4x4, poj. akumulatora netto –66,5 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/100 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 7 godz. 15 min, min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 30 min, cena od 204 500 zł
Pod względem techniki pojazd jest pokrewny z EQA. Atuty EQB to przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności 495-1710 l. Za 357 zł można mieć 8-metrowy 3-fazowy kabel (20 A) do publicznej ładowarki.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 420-469 km, śr. zużycie (WLTP) – 16,5-18,2 kWh/100 km, moc – 190-292 KM, napęd przedni lub 4x4, poj. akumulatora netto – 66,5 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/100 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 7 godz. 25 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 29 min, cena od 228 100 zł
Charakterystycznym elementem auta jest Opel Vizor, który obejmuje grill, reflektory oraz logo. Do wyboru są cztery poziomy wyposażenia: Edition, Elegance, GS Line lub Ultimate.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 318-324 km, śr. zużycie (WLTP) – 17,4-17,8 kWh/100 km, moc – 136 KM, napęd przedni, poj. akumulatora netto – 45 kWh (szacunkowa, producent nie podaje oficjalnie wartości netto), maks. moc ładow. AC/DC – 11/100 kW, min. czas ładow. AC 0-100 proc. – 5 godz. 15 min, min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 31 min, cena od 151 500 zł
Dzięki kompaktowym wymiarom sprawdzi się w mieście, a duży zasięg sprzyja dalszym wyjazdom. Trójfazowa ładowarka (11 kW) kosztuje 1800 zł.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 310 km, śr. zużycie (WLTP) – 17,8 kWh/100 km, moc – 136 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 45 kWh (szacunkowa, producent nie podaje oficjalnie wartości netto), maks. moc ład. AC/DC – 11/100 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 5 godz. 15 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 31 min, cena od 156 900 zł
Nowa marka na rynku, której modele są wynikiem amerykańsko-chińskiej współpracy. Pojazd występuje tylko z jednym silnikiem i baterią oraz w jednej wersji Luxury. Do wyboru są jedynie kolory: biały, czarny, niebieski lub czerwony. Jazda możliwa jest w jednym z trzech trybów: Sport, Neutral lub Eco. Gwarancja na pojazd wynosi 5 lat lub 100 tys. km, a na akumulatory – 8 lat lub 120 tys. km.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 329 km, śr. zużycie (WLTP) – 18,0 kWh/100 km, moc – 162 KM, napęd przedni, poj. akum. brutto – 53 kWh, maks. moc ładow. AC/DC – 11/60 kW, min. czas ładow. AC 0-100 proc. – bd., min. czas ładow. DC 20-80 proc. – 30 min, cena od 37 000 euro
Do wyboru dwie wersje mocy i niezależnie od tego maksymalny zasięg ponad 500 km. Ceny mocniejszej, 514-konnej odmiany startują od 329 990 zł. W bazowym wydaniu (351 KM) auto osiąga setkę po 5 s, a w topowej wersji (514 KM) – po 3,7 s. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 217 i 250 km/h.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 514-533 km, śr. zużycie (WLTP) – 16,8-18,6 kWh/100 km, moc – 351-514 KM, napęd 4x4, poj. akumulatora netto – 75 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/150 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 7 godz. 30 min, min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 29 min, cena od 314 990 zł
Jeśli chodzi o technikę, to samochód jest identyczny z C40 Recharge (takie same wersje baterii i paleta silników). Jako 231-konna odmiana występuje model P6, a topową wersję (408 KM) oznaczono jako P8 (od 250 400 zł).
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 418-423 km, śr. zużycie (WLTP) –18,7-25,0 kWh/100 km, moc – 231-408 KM, napęd przedni lub 4x4, poj. akum. netto – 69-78 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/150 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 8 godz. 15 min, min. czas ładow. DC 10-80 proc. – 33 min, cena od 219 400 zł
Jednym z ważniejszych atutów pojazdu jest duży zasięg (nawet 590 km). Ponadto auto kusi sportowymi osiągami (szczególnie w 544-konnej wersji M50). W tej postaci samochód uzyskuje setkę już po 3,9 s, a maksymalnie można nim jechać 225 km/h. Ceny topowego wydania i4 startują od 340 900 zł. Do auta można zamówić wallbox o mocy 22 kW, a jego cena to 2800 zł.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 416-590 km, śr. zużycie (WLTP) – 16,1-22,5 kWh/100 km, moc – 340-544 KM, napęd tylny, poj. akumulatora netto – 80,7 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/100 kW, Min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 8 godz. 25 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 31 min, cena od 272 000 zł
Auto występuje w czterech wersjach mocy: 170, 218, 235 lub 305 KM. Atutem Ioniqa są dwa kufry – tylny o pojemności 527-1587 l i przedni o objętości 57 l lub 24 l w 4x4. Jeżdżąc tylko w mieście, na jednym ładowaniu autem można pokonać nawet 686 km.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 384-481 km, śr. zużycie (WLTP) – 16,7-18,1 kWh/100 km, moc – 170-305 KM, napęd tylny lub 4x4, poj. akum. netto – 58-72,6 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/175 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 6 godz. 15 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 18 min, cena od 189 900 zł
W bazowej wersji (Model 3) auto ma jeden, 325-konny silnik i napęd na tył. W pozostałych, z napędem 4x4, pracują po dwie jednostki. W odmianie Long Range (440 KM) zastosowano motory o mocy 160 KM (przedni) oraz 280 KM (tylny), natomiast w topowym wydaniu Performance (510 KM) silniki generują odpowiednio 210 i 300 KM.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 491-602 km, śr. zużycie (WLTP) – 14,0-16,5 kWh/100 km, moc – 325-513 KM, napęd tylny lub 4x4, poj. akumulatora netto – 50-76 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/250 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 5 godz. 30 min, min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 21 min, cena od 244 990 zł
Druga generacja Miraia to jedyny w naszym zestawieniu elektryczny model zasilany ogniwami wodorowymi. Do wyboru są dwie specyfikacje wyposażeniowe: Prestige i Executive, kosztująca minimum 324 900 zł.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – do 650 km, śr. zużycie (WLTP) – 0,84 kg H2 na 100 km, moc – 182 KM, napęd tylny, poj. zbiorników wodoru – 5,6 kg, Min. czas tankow. wodoru – 5 min, cena od 309 900 zł
Przestronne wnętrze w połączeniu z pojemnym kufrem (510-1560 l) oraz dużym zasięgiem sprawia, że iX3 jest dobrym elektrykiem dla rodzin, które planują wyjazdy poza miasto. Mniej zadowolone będą osoby zainteresowane holowaniem przyczep, bowiem w przypadku tego pojazdu jej maksymalna masa może wynosić tylko 750 kg. Samochód już w standardzie ma bogate wyposażenie zapewniające wysoki komfort i bezpieczeństwo podróżowania.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 453-462 km, śr. zużycie (WLTP) – 18,5-18,9 kWh/100 km, moc – 286 KM, napęd tylny, poj. akum. netto – 74 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/150 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 7 godz. 30 min, min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 34 min, cena od 287 500 zł
Nazwą oraz stylistyką tylnych świateł pojazd nawiązuje do kultowego Mustanga. Do wyboru są cztery wersje mocy: 269 KM, 294 KM (od 306 000 zł), 351 KM (od 346 000 zł) lub – jako GT – 487 KM (od 396 000 zł). W aucie są dwa kufry – tylny o poj. 322-1420 l i 81-litrowy przedni.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 400-610 km, śr. zużycie (WLTP) – 17,2-18,7 kWh/100 km, moc – 269-487 KM, napęd tylny lub 4x4, poj. akumulatora netto – 68-88 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/150 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 7 godz. 30 min, min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 38 min, cena od 276 500 zł
Właśnie ruszyła przedsprzedaż nowego elektryka Nissana. Ceny auta z baterią o poj. 63 kWh startują od 215 900 zł, a z akumulatorami o poj. 87 kWh – od 252 400 zł. Z kolei wersja z większą baterią, ale z napędem 4x4, kosztuje od 278 400 zł.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 340-500 km, śr. zużycie (WLTP) – bd., moc – 218-394 KM, napęd przedni lub 4x4, poj. akum. netto – 63-87 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 22/130 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 4 godz. 45 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 31 min, cena od 215 900 zł
Do wyboru są trzy wersje mocy (179, 204 lub 265 KM) i dwie pojemności baterii. Jedynie topowa, 265-konna odmiana ma napęd 4x4. W tym roku do palety dołączy Enyaq iV Coupé, który doczeka się m.in. 300-konnej odmiany RS. Auto uzyskuje setkę po 6,5 s, a maksymalna prędkość to 180 km/h.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 405-534 km, śr. zużycie (WLTP) – 15,9-18,5 kWh/100 km, moc – 180-265 KM, napęd tylny lub 4x4, poj. akum. netto – 58-77 kWh, maks. moc ładow. AC/DC – 11/125 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 6 godz. 15 min, min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 33 min, cena od 189 300 zł
Wraz z wprowadzeniem modelu ET5 na polskim rynku zadebiutował chiński producent Skywell. Auto występuje w dwóch wersjach wyposażeniowych – Comfort i Luxury (224 900 zł). We wnętrzu jest miejsce dla 5 osób, a bagażnik ma pojemność 467-1141 l.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 520 km, śr. zużycie (WLTP) – 19,3 kWh/100 km, moc – 204 KM, napęd przedni, poj. akum. brutto – 72 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/100 kW, min. czas ładow. AC 0-100 proc. – 6 godz. 30 min, min. czas ładowania DC 20-80 proc. – 30 min, cena od 199 900 zł
Tegoroczna nowość to SUV o długości niemal 4,5 m i z prześwitem o wartości 177 mm. Producent chwali się przestronnym wnętrzem oraz bagażnikiem o pojemności 551 l.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – do 474 km, śr. zużycie (WLTP) –16,8 kWh/100 km, moc – 190 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 56 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 7,4/60 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 10 godz., min. czas ład. DC 10-80 proc. – 55 min, cena od 159 990 zł
Elektryczny SUV może mieć moc 174 KM, 204 KM (od 183 090 zł) bądź 299 KM (od 215 990 zł). Użytkowanie auta można usprawnić, kupując pompę ciepła, kosztującą 4620 zł.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 479-518 km, śr. zużycie (WLTP) –16,9-18,4 kWh/100 km, moc – 174-299 KM, napęd tylny, poj. akum. netto – 77 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/125 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 7 godz. 30 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. –38 min, cena od 176 190 zł
Do wyboru są tradycyjny SUV oraz Sportback z nadwoziem o stylistyce coupé. W obu odmianach dostępna jest pełna paleta silników wraz z rasowym RS-em o mocy 503 KM.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 340-441 km, śr. zużycie (WLTP) – 21,7-28,4 kWh/100 km, moc 313-503 KM, napęd 4x4, poj. akum. netto – 64-86 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 22/150 kW, min. czas ład. AC – 0-100 proc. – 4 godz. 45 min, min. czas ład. DC – 10-80 proc. – 26 min, cena od 310 300 zł
Oprócz bazowej, 326-konnej wersji są jeszcze dwa modele, których silniki generują 523 i 619 KM. W drugiej z tych postaci (iX M60) auto uzyskuje setkę już po 3,8 s. Zaletą pojazdu jest duży zasięg – aż do 600 km.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 400-600 km, śr. zużycie (WLTP) – 20-21 kWh/100 km, moc – 326-619 KM, napęd 4x4, poj. akum. netto – 70-105 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/200 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 11 godz., min. czas ład. DC 10-80 proc. – 40 min, cena od 378 300 zł
Elektryczny Jaguar występuje z jednym, ale za to mocnym silnikiem, który rozpędza auto do setki po 4,8 s (prędkość maksymalna wynosi 200 km/h). Zalety pojazdu to przestronne wnętrze w obu rzędach siedzeń oraz bagażnik o pojemności 638-656 l. Do wyboru są cztery wersje wyposażeniowe.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 407-470 km, śr. zużycie (WLTP) – 22,0-25,2 kWh/100 km, moc – 400 KM, napęd 4x4, poj. akum. netto – 84,7 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/104 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 9 godz. 15 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 44 min, cena od 389 200 zł
Pierwszy model submarki EQ, w ramach której dostępne są w pełni elektryczne Mercedesy. Zaletami pojazdu są wysoki komfort jazdy oraz świetne osiągi (przyspieszenie w zakresie 0-100 km/h w 5,1 s). Oprócz bazowej wersji w ofercie jest też odmiana Sport za 355 000 zł.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 369-414 km, śr. zużycie (WLTP) – 20,5-23,2 kWh/100 km, moc – 408 KM, napęd 4x4, poj. akum. netto – 80 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/110 kW, Min. czas ład. AC 0-100 proc. – 3 godz. 50 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 40 min, cena od 305 900 zł
Auto ma już długi staż rynkowy, ale w 2021 r. przeszło modernizację, w ramach której zyskało m.in. wersję Plaid. W tej postaci samochód osiąga setkę po rewelacyjnych 2,6 s, a maksymalnie można nim jechać aż 262 km/h! Model X występuje jako 5-, 6- lub 7-miejscowy. Zaletami pojazdu są duży zasięg oraz możliwość szybkiego naładowania akumulatorów.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 547-580 km, śr. zużycie – bd., moc – 680-1033 KM, napęd 4x4, poj. akum. netto – 90 kWh (szacunkowa, producent nie podaje oficjalnie wartości netto), maks. moc ładowania AC/DC – 16,5/250 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 6 godz. 30 min, min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 23 min, cena od 514 990 zł
Tegoroczna debiutantka została zbudowana na platformie eTNGA, przeznaczonej specjalnie do pojazdów elektrycznych. Samochód występuje w dwóch wersjach mocy, przy czym 204-konny model ma napęd na przód, a 217-konny – na wszystkie koła (bardzo dobra dzielność w terenie). Samochód ma długość 4690 mm i rozstaw osi wynoszący 2850 mm, a zatem tyle samo, co w Toyocie Highlanderze. W efekcie pojazd ma wyjątkowo przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności 452 l. Na pokładzie bZ4X są akumulatory, na które producent daje gwarancję na milion km i zapewnia, że po 10 latach ich żywotność będzie wynosiła 70 proc. Od października tego roku dostępny będzie wallbox o mocy ładowania 11 kW.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 410-450 km, śr. zużycie (WLTP) – bd., moc 204-217 KM, napęd przedni lub 4x4, poj. akum. netto – 71,4 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/150 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 6 godz. 30 min, min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 30 min, cena od 206 900 zł
Do wyboru są trzy wersje mocy: 174 KM (188 890 zł), 204 KM (195 790 zł) lub – jako GTX – 299 KM (223 890 zł). W najmocniejszej postaci auto ma seryjnie napęd 4x4, a 100 km/h uzyskuje po 6,3 s. Volkswagen ID.5 ma wnętrze zapewniające dużą ilość miejsca w obu rzędach siedzeń. Zaletą jest także bagażnik o pojemności 543-1561 l.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 491-516 km, śr. zużycie (WLTP) –16,9-17,9 kWh/100 km, moc – 174-299 KM, napęd tylny lub 4x4, poj akum. netto – 77 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/135 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 7 godz. 30 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 29 min, cena od 188 890 zł
Moc bazowej wersji to 476 KM, a RS-a – 598 KM. Jednak dzięki trybowi Boost agregaty obu odmian potrafią wytwarzać jeszcze więcej koni mechanicznych – odpowiednio 530 oraz 646. Mocniejsza odmiana kosztuje 604 900 zł i rozpędza się do 100 km/h po 3,3 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W standardzie samochodu jest pokładowa ładowarka o mocy 11 kW (AC) z przetwornikiem ładowania AC/DC. Z kolei za 8290 zł można mieć 22-kilowatową ładowarkę (AC).
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 433-488 km, śr. zużycie (WLTP) – 19,9-22,5 kWh/100 km, moc – 530-646 KM, napęd 4x4, poj. akum. netto – 83,7 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/270 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 9 godz. 15 min, min. czas ładow. DC 10-80 proc. – 21 min, cena od 448 600 zł
Do wyboru jest aż sześć wersji mocy, bo oprócz wymienionych w tabeli dostępne są odmiany generujące: 333, 360, 449 oraz 523 KM. Tylko dwa najsłabsze EQS-y mają napęd na tył (reszta: 4x4). Już w standardzie pojazd ma możliwość uzupełnienia prądu w baterii ładowarką o mocy 200 kW.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 578-730 km, śr. zużycie (WLTP) – 18,2-21,4 kWh/100 km, moc – 292-658 KM, napęd tylny lub 4x4, poj. akum. netto – 90,5-107,8 kWh, Maks. moc ład. AC/DC – 22/200 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 5 godz., min. czas ład. DC 10-80 proc. – 31 min, cena od 453 300 zł
Auto dostępne jest jako sedan i shooting brake. W obu przypadkach na pokładzie są po dwa bagażniki. Tylny w sedanie ma poj. 366 l, a w kombi – 446-1212 l. Auta mają także 84-litrowy kufer z przodu. Za 3664 zł można dokupić pompę ciepła, a za 7226 zł – ładowarkę o mocy 22 kW. Z kolei inteligentny asystent zasięgu (1239 zł) dostosowuje prędkość auta i działanie klimatyzacji tak, żeby uzyskać jak największy zasięg przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 354-484 km, śr. zużycie (WLTP) – 20,4-25,6 kWh/100 km, moc – 408-761 KM, napęd tylny lub 4x4, poj. akum. netto – 71-83,7 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 22/270 kW, min. czas ładow. AC 0-100 proc. – 8 godz., min. czas ładow. DC 10-80 proc. – 22,5 min, cena od 399 000 zł
Uterenowione elektryczne Porsche wyróżnia się czarnymi nakładkami na nadkolach, a dzięki offroadowemu pakietowi prześwit jest większy o 30 mm. W przeciwieństwie do bazowego Taycana stosowany jest wyłącznie większy akumulator. Za 2374 zł można dokupić Home Energy Manager, który w połączeniu z ładowarką Mobile Charger Plus lub Mobile Charger Connect pomaga zapobiegać przeciążeniu domowej instalacji elektrycznej w trakcie ładowania samochodu, a ponadto umożliwia optymalizację kosztów ładowania.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 388-456 km, śr. zużycie (WLTP) – 22,4-26,4 kWh/100 km, moc – 476-761 KM, napęd 4x4, poj. akum. netto – 83,7 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 22/270 kW, min. czas ładow. AC 0-100 proc. – 9 godz., min. czas ładow. DC 10-80 proc. – 22,5 min, cena od 449 000 zł
Pojazd jest już na rynku od 10 lat, ale aktualny wygląd oraz paleta silnikowa to zasługa liftingu z 2021 r. To wówczas pojawiła się wersja Plaid+, która setkę osiąga po 2,1 s, a maksymalnie może jechać nawet 322 km/h!
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 628-663 km, śr. zużycie (WLTP) – bd., moc – 680-1115 KM, napęd 4x4, poj. aku. netto – 90-115 kWh, maks. moc ład. AC/DC –16,5/250 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 6 godz. 30 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 23 min, cena od 475 990 zł
Samochód dostępny jest z dwiema długościami nadwozia (M lub XL) i w wersji 5- bądź 7-osobowej (2800 zł). Do wyboru są trzy tryby jazdy: Power (136 KM), Normal, w którym moc jest zredukowana do 109 KM, a także Eco – 82 KM. W ramach wyposażenia opcjonalnego za 1800 zł można mieć trójfazową, 11-kilowatową pokładową ładowarkę.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 245 km, śr. zużycie (WLTP) – 17,5-19,4 kWh/100 km, moc – 136 KM, napęd przedni, poj. aku. netto – 45 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/100 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 5 godz., min. czas ład. DC 10-80 proc. – 31 min, cena od 145 140 zł
Ten elektryk zabierze na pokład od 6 do 9 osób. Do wyboru są trzy długości nadwozia: XS (4609 mm), M (4959 mm) i XL (5306 mm). Autem można holować przyczepy o masie do 1000 kg. Jednofazowa ładowarka o mocy 7,4 kW to standard, a 11-kilowatowa kosztuje 1800 zł.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 230-330 km, śr. zużycie (WLTP) – 28,8-29,5 kWh na 100 km, moc – 136 KM, napęd przedni, poj. aku.netto – 46-68 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/100 kW, min. czas ładow. AC 0-100 proc. – 5 godz., min. czas ładow. DC 10-80 proc. – 31 min, cena od 234 700 zł
Jako EQV to ekskluzywny van, natomiast eVito Tourer to osobowy elektryk o mniej luksusowym charakterze. Do wyboru są dwie długości nadwozia, a samochodem może podróżować do 8 osób. W opcji (758 zł) jest 8-metrowy kabel do jednofazowej (7,4 kW) lub trójfazowej ładowarki (11 kW).
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 353-359 km, śr. zużycie (WLTP) – 27,9-28,3 kWh/100 km, moc – 204 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 60-90 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/110 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 9 godz. 45 min, min. czas ład. DC 10-80 proc. – 47 min, cena od 311 190 zł
W ofercie są wersje Standard o długości 4403 mm oraz XL, mierząca 4753 mm. W przypadku drugiej z nich za 3900 zł można mieć trzeci rząd siedzeń. Krótszy model ma kufer o pojemności 597-2126 l, a odmiana XL – 850-2693 l. Za 1550 zł dostępna jest trójfazowa, 11-kilowatowa ładowarka, a za 3962 zł Opel oferuje wallbox o mocy 11 kW.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 280 km, śr. zużycie (WLTP) – 19,8-22,5 kWh/100 km, moc – 136 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 45 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/100 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 5 godz., min. czas ład. DC 10-80 proc. – 30 min, cena od 169 750 zł
W ofercie są odmiany: 6-, 8- lub 9-osobowa i – podobnie jak w Vivaro-e – dwie długości nadwozia. W serii są kabel do ładowania z gniazdka 230 woltów i 7,2-kilowatowa ładowarka. Za 4030 zł można mieć uniwersalny kabel (1,8-22 kW).
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 231-329 km, śr. zużycie (WLTP) – 21,7-27,3 kWh/100 km, moc – 136 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 46-68 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/100 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 5 godz., min. czas ład. DC 10-80 proc. – 32 min, cena od 233 900 zł
Elektryk dla maks. 9 osób oferowany jest jako L o dł. 4950 mm lub XL – 5300 mm. W drugiej z tych wersji auto z mniejszą baterią kosztuje od 223 500 zł. Ceny Vivaro-e z większym akumulatorem wynoszą 245 300 zł (L) lub 249 300 zł (XL). Trójfazowa, 11-kilowatowa ładowarka to wydatek 1500 zł.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 238-339 km, śr. zużycie (WLTP) – 21,7-27,3 kWh/100 km, moc – 136 KM, napęd przedni, poj. akumulatora netto – 46-68 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/100 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 5 godz., min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 32 min, cena od 219 500 zł
Pod względem techniki model jest pokrewny z Citroënem ë-Berlingo oraz Oplem Combo-e Life. Podobnie jak te modele, także e-Rifter występuje z dwiema długościami nadwozia i może mieć na pokładzie trzeci rząd siedzeń (2800 zł). Ładowarka o mocy 11 kW kosztuje 1800 zł.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 280 km, śŚr. zużycie (WLTP) – bd., moc 136 KM, napęd przedni Poj. akum. netto – 46 kWh, maks. moc ładowania AC/DC – 11/100 kW, min. czas ładowania AC 0-100 proc. – 5 godz., min. czas ładowania DC 10-80 proc. – 31 min, cena od 153 200 zł
Do wyboru są cztery wersje wyposażeniowe i dwie długości nadwozia. W dłuższej odmianie maks. objętość części ład. (bez 2. i 3. rzędu siedzeń) to aż 4554 l. Autem można holować przyczepy o masie do 1000 kg.
Dane techniczne:
zasięg (WLTP) – 230-330 km, śr. zużycie (WLTP) – 26,1-28,0 kWh/100 km, moc 136 KM, napęd przedni, poj. akum. netto – 46-68 kWh, maks. moc ład. AC/DC – 11/100 kW, min. czas ład. AC 0-100 proc. – 5 godz., min. czas ład. DC 10-80 proc. – 31 min, cena od 237 700 zł