W tym sezonie priorytetem zespołu są prace rozwojowe nad nową wersją rajdowej Fabii, powstającej według wymogów homologacyjnych rajdowej grupy R. Niemniej używana dotychczas Fabia Super 2000 – najlepszy samochód rajdów IRC i jeden z najbardziej utytułowanych w całej 112-letniej historii ŠKODY – nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa.

W tym roku fabryczny zespół będzie brał udział w wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy z duetem fińskim Esapekka Lappi/Janne Ferm i niemieckim Sepp Wiegand/Frank Christian. Rajd Łotwy, druga z trzech rund ERC Ice Masters, odbędzie się w dniach 31 stycznia - 2 lutego. Nerwy i umiejętności kierowców zostaną przetestowane na szutrowych, łotewskich drogach.

- Pierwszy start w sezonie to zawsze szczególny moment, a Litwa to nieznany teren dla całego zespołu – mówi kierowca rajdowego zespołu ŠKODY Esapekka Lappi. Niemniej nie mogę się już doczekać powrotu za kierownicę ŠKODY Fabia Super 2000. W zeszłym roku zdobyliśmy ogrom doświadczenia notując dobre wyniki w Rajdowych Mistrzostwach Azji i Pacyfiku, jak i też w Rajdowych Mistrzostwach Europy pod koniec sezonu. Oczywiście oczekujemy, że będziemy prezentować podobny poziom także w tym roku”. 22-letni „Latający Fin” pokazał swój wielki potencjał i umiejętności w dwóch finałowych rundach ERC, kończąc słynny Rajd Sanremo tuż za liderem i zwyciężając w Szwajcarii.

Wspierany przez ŠKODA AUTO Deutschland Sepp Wiegand również postrzegany jest jako jeden z najlepiej rokujących kierowców młodego pokolenia. Swój debiut w Rajdowych Mistrzostwach Europy podczas Rajdu Barum – domowych zawodów ŠKODY – zakończył na świetnym czwartym miejscu. Wiegand myśli już teraz o kolejnych wyzwaniach: To dla mnie nowe mistrzostwa i większość z zawodów jest nam kompletnie nieznana. Nie ma to jednak dla mnie znaczenia – od startu będę trzymał pedał gazu w podłodze!

Plan zespołu na ten rok tłumaczy dyrektor ŠKODA Motorsport, Michal Hrabánek: - W tym roku naszym głównym zadaniem jest rozwój nowego samochodu dla rajdowej klasy R5 – to nasza przyszłość w motorsporcie. Nie składamy jednak broni w bieżącym sezonie – po raz kolejny będziemy jednym z najbardziej liczących się zespołów z wypróbowaną i utytułowaną Fabią Super 2000. To właśnie tym modelem czeskie duo Jan Kopecký i Pavel Dresler wygrali tytuł Rajdowego Mistrza Europy dla ŠKODY w ostatnim sezonie. W tym roku będą próbować swoich sił w Rajdowych Mistrzostwach Azji i Pacyfiku – podobnie jak i urzędujący mistrzowie tej serii: Hindus Gaurav Gill z nowozelandzkim pilotem Glennem Macneallem, którzy także startują ŠKODĄ Fabia S2000.

ŠKODA Fabia R5 jest opracowywana obecnie w centrali w Mladá Boleslav. Zgodnie z nowymi wymogami FIA, napędzana będzie turbodoładowaną jednostką o pojemności 1,6 l. - Wejście do klasy R5 to logiczny kolejny krok dla ŠKODY. Spodziewamy się, że nasz nowy samochód będzie homologowany w połowie 2015 roku – podsumowuje Hrabánek.