Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Ferrari 550

Ferrari 550

Ferrari 550

Ferrari 550 to sportowy samochód osobowy typu GT produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny. Auto zadebiutowało w 1996 roku jako następca modelu 512M (znany również jako Testarossa), a jego nazwa pochodzi od pojemności jednostki napędowej.

Supersamochód z Modeny występował jako coupe (550 Maranello)oraz jako roadster (550 Barchetta). Nadwozie zostało wykonane ze stopu stali i aluminium, a aby nie dodawać zbędnych kilogramów, koła zostały zrobione z magnezu. Dzięki temu masa auta oscyluje wokół 1700 kg, co może wydawać się nieco za dużo, jednak należy pamiętać iż 550 była gran turismo, a nie torowym Ferrari.

Dla lepszego rozkładu masy, skrzynia biegów została umieszczona z tyłu a silnik – z przodu (układ transaxle). Włoscy inżynierowie poświęcili blisko 5000 godzin, aby poprawić aerodynamikę auta względem jego poprzednika, co poskutkowało współczynnikiem oporu powietrza Cx=0,33.

Pod maską 550-ki znajdowała się 5,5-litrowa V12-ka generująca 492 KM. Moc kierowana była na tylną oś za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej.

W 2002 roku zakończono produkcję Ferrari 550 Maranello/Barchetta, a jego następcą został model 575M.

Ferrari 550 - generacje

Ferrari 550 (1996&nbsp-&nbsp2001)

Ferrari 550 (1996 - 2001)

Ferrari 550 - powiązane artykuły

Artykuły o Ferrari 550

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech