Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Ferrari Scuderia Spider 16M

Ferrari Scuderia Spider 16M

Ferrari Scuderia Spider 16M

Ferrari Scuderia Spider 16M to sportowy samochód osobowy produkowany przez włoski koncern. Auto zadebiutowało w 2008 roku i zostało ograniczone jedynie do 499 sztuk.

Rok wcześniej Ferrari wypuściło mocniejszą wersję F430 pod nazwą Scuderia, jednak na produkcja jej odmiany Spider, miała specjalną okazję. Bowiem w roku debiutu, Ferrari zdobyło 16. tytuł zwycięscy konstruktorów F1, co postanowili uczcić.

Podobnie jak F430 Scuderie, Spider 16M był napędzany 4,3-litrową V8-ką generującą 510 KM, która została połączona z 6-stopniową przekładnią sekwencyjną F1. Moc kierowana była na tylną oś. W porównaniu ze zwykłym F430 Spider, Scuderia Spider 16M była o 80 kg lżejsza, miała o blisko 0,5 sekundy lepszy czas do 100 km/h (3,7 s) i osiągała 318 km/h.

Co ciekawe, inżynierowie Ferrari mówili iż jest to najszybsze Ferrari bez dachu na torze w Maranello, jakie kiedykolwiek powstało. Nasuwa się więc pytanie, czy Scuderia Spider 16M pokonała model F50 z połowy lat 90. które rzekomo rozpędzało się do 325 km/h. Oprócz tego 16M wyróżniał się nieco innym ospojlerowaniem, wąskim pasem biegnącym od przedniej maski aż do tylnej klapy oraz dodatkami z włókna węglowego.

W 2009 roku zakończono jego produkcję.

Ferrari Scuderia Spider 16M - generacje

Ferrari Scuderia Spider 16M (2008&nbsp-&nbsp2009)

Ferrari Scuderia Spider 16M (2008 - 2009)

Ferrari Scuderia Spider 16M - powiązane artykuły

Artykuły o Ferrari Scuderia Spider 16M

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech