Nadal ugruntowana pozycję lidera ma Fiat Panda, którego w marcu 2013 roku sprzedano 10 559 egz. Wynik ten dotyczy oczywiście włoskiego rynku. Drugi w klasyfikacji Fiat Punto systematycznie traci, bo co tu dużo mówić nie jest już autem najnowocześniejszym i tym bardziej atrakcyjnym dla klienta. To jeden z tych modeli, który w przeszłości stanowił siłę napędową producenta, ale gwałtownie się zestarzał.

Niespodziewanie Fiat 500 w wersji hatchback jest obecnie mniej popularny od napompowanej wersji 500L, która w marcu była blisko dogonienia Punto.

Na piątej pozycji znalazł się pierwszy samochód producenta spoza Włoch. To Volkswagen Golf. Pierwszy model Alfa Romeo dopiero na 13. pozycji (2329 egz. w III), a najpopularniejszy Mercedes to klasa A.

Na podstawie analizy 25. najlepiej sprzedających się samochodów we Włoszech można wyciągnąć wniosek, że mieszkańcy tego kraju preferują małe samochody kompaktowe. W marcu 2013 roku we Włoszech sprzedano 132 353 nowe samochody, co w porównaniu z 2012 rokiem oznacza spadek o 5 proc. Natomiast w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2013 roku sprzedaż była niższa aż o 13 proc. (357 000).

Najpopularniejszą marką we Włoszech nadal jest Fiat (28 401 egz. w III. 2013). Kolejne pozycje to: Volkswagen – 11 513 egz. i Ford – 9 294 egz.