Szef rozwoju modelu EcoSport Nick Fitzgerald ujawnił, iż Ford EcoSport w wersji europejskiej będzie miał aż 300 zmian. Jedną z nich jest mocniejsza karoseria, co związane jest ze spełnieniem europejskich wymogów przy testach zderzeniowych EuroNCAP, w których auto uzyskało cztery gwiazdki.
W Europie auto nie będzie oferowane z napędem czterech kół, a grupą docelową stanowią ludzie w wieku 30-45 lat, którzy mieszkają w miastach. Ford nie oczekuje, że właśnie oni będą zainteresowani napędem na cztery koła.
Także oferta jednostek napędowych w Europie będzie się różniła. Podstawowy silnik benzynowy to trzycylindrowy 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM i turbodiesel 1.5 o mocy 90 KM. Dla porównania w Brazylii auto sprzedawane jest z czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 110 KM i 2.0 o mocy 140 KM. Oba przystosowane są do spalania etanolu. W Indiach oferta zbliżona jest do europejskiej.
Chociaż pierwsze egzemplarze Forda EcoSport dotrą do pierwszych europejskich użytkowników dopiero latem, to już w Niemczech i Hiszpanii. Auta na te rynki produkowane będą w Chennai (Indie). Obecnie Ford EcoSport powstaje w Brazylii, Chinach i Tajlandii, a za parę miesięcy rozpocznie się jego montaż w Rosji.
CZYTAJ WIĘCEJ: