W skrócie

Można? Można. Ford zafundował swojemu bestsellerowi elegancki lifting i inaczej niż to ostatnio bywa, zmiany są nie tylko zauważalne, lecz także odczuwalne. Czasem niewiele trzeba, by samochód zyskał nowe oblicze. W przypadku Focusa wystarczyło zmienić przednią osłonę, przeprojektować reflektory i nieco ostrzej narysować linie z tyłu auta, żeby uzyskać zadziwiająco dobry efekt. Design Focusa sprawia teraz wrażenie bardziej usystematyzowanego, jednak nie nudnego.

Ford Focus uporządkowane wnętrze

Znacznie poważniejsze zmiany zaszły we wnętrzu. Ford zareagował na krytyczne zdania o niezbyt przejrzystej konsoli środkowej i zrezygnował z niewygodnej klawiatury guzików. Stało się to możliwe dzięki nowemu systemowi multimedialnemu, zwanemu Ford Sync. Ekran dotykowy o znacznie większej przekątnej, niż miały wyświetlacze dotąd stosowane przez Forda, pozwala wygodnie sterować multimediami, telefonem i nawigacją. Pod nim znalazło się miejsce na napęd CD oraz kilka przycisków.

duży ekran dotykowy zastąpił mały wyświetlacz i ogrom niewygodnych przycisków. Konsola jest teraz bardziej uporządkowana, tak jak stylistyka zewnętrzna auta

Fod Focus sprytniejsza elektronika

Inną techniczną nowością, której brakowało Fordowi w porównaniu z konkurencją, jest automat parkujący. Potrafi on nie tylko samodzielnie ustawić samochód w luce parkingowej, lecz także z niej wyjechać. Stosowną aktualizację przeszły też inne układy wspomagające kierowcę.

Ford Focus otrzymał nowy, 1,5-litrowy silnik benzynowy. Ma on występować w wersjach 150- i 180-konnej. Także najważniejszy silnik wysokoprężny będzie miał 1,5 l pojemności i moc 95, 105 lub 120 KM. Obie jednostki będą opcjonalnie dostępne z dwusprzęgłową skrzynią biegów.

System multimedialny Ford SYNC pozwala za pomocą Bluetootha w łatwy sposób podłączyć smartfona

Jadąc na prawym fotelu, odczuliśmy poprawę komfortu. Nowe silniki i skrzynie biegów, lepsza izolacja akustyczna, a także zmiany w zawieszeniu sprawiły, że jazda jest cichsza. Czy też dynamiczniejsza – o tym przekonamy się we wrześniu, gdy Ford wpuści nas za kierownicę.

Z tyłu styliści uspokoili krzywizny świateł. Całość sprawia wrażenie o wiele bardziej eleganckie niż w obecnym modelu

Ford Focus opinia

Lifting uatrakcyjnił Forda Focusa – nie tylko w kwestii wyglądu (auto zyskało na elegancji), lecz także techniki. Bardziej przejrzysty kokpit, cichsza jazda czy też sprytniejsza elektronika pozwolą Fordowi lepiej konkurować z Oplem Astrą i Kią cee’d. Ciekawi nas też, jak nowy Focus wypadnie w porównaniu z VW Golfem.