Koniec wakacji, a my piszemy o urlopowych wyjazdach? A dlaczego nie, przecież wrześniowe podróże też mogą być całkiem udane, a poza tym mamy ku temu świetną okazję, gdyż Ford zaprezentował rodzinę modeli Tourneo w Jastarni na Mierzei Helskiej.
Najmniejszym modelem wśród prezentowanych samochodów jest Tourneo Courier. Nawet jeżeli z zewnątrz pojazd przywodzi stylistyką skojarzenia z modelem dostawczym, to takie posrtrzeganie auta zmienia się zaraz po zajęciu miejsca we wnętrzu. Pozycja za kierownicą okazuje się bardzo wygodna i bliżej jej do vana niż auta towarowego. Kierowca doceni również dobrą widoczność we wszystkich kierunkach oraz wygodne sięganie do dźwigni skrzyni biegów, którą umieszczono wysoko i blisko prowadzącego.
Pochwały należą się również za przestronne wnętrze oraz bardzo wygodne fotele – nawet po kilkuset kilometrach nie odczuwa się nadmiernego zmęczenia. Podczas jazdy trasą zastrzeżenia można mieć jedynie do prowadzenia. Nie, nie chodzi o to że zawieszenie nie radzi sobie z bezpiecznym utrzymywaniem auta na zakrętach. Problem w tym, że bez pasażerów i dużego bagażu auto jest lekkie, a jednocześnie ma dużą powierzchnię boczną i jest czułe na podmuchy wiatru.
Tourneo Courier może być napędzane jednym z trzech silników. Najmniej zapłacimy za 100-konnego benzyniaka 1.0 EcoBoost – 57 070 zł za pojazd w wersji Ambiente. Oprócz tego dostępny jest 75- lub 95-konny turbodiesel. Ceny pierwszego z nich zaczynają się od 61 375 zł (Ambiente), a topowa odmiana kosztuje minimum 70 050 zł, ale w tym przypadku najsłabiej wyposażone auto występuje w wersji Trend.
Dla bardziej potrzebujących kierowców w gamie Forda przewidziano model Tourneo Connect. Podobnie jak mniejszy model także Connect ma wyrazisty wygląd przodu z wąskimi reflektorami, a dodatkowo mocno pochyloną przednią szybą – wszystko to dodaje nadwoziu dynamiki. W przypadku Connecta można wybrać spośród dwóch wielkości nadwozia. Przy czym mniejsza odmiana dostępna jest wyłącznie jako 5-osobowa, a Grand Tourneo Connect za 2460 zł może mieć trzeci rząd siedzeń.
Krótka wersja dostępna jest ze 100-konnym benzyniakiem (od 67 775 zł), a mocniejszy 150-konny benzyniak występuje wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów i kosztuje minimum 79 645 zł. W ofercie nie brakuje również diesli o mocy 75 KM (od 71 830 zł), 95 KM (od 74 290 zł) oraz 115 KM (od 81 490 zł). W przypadku dłuższej odmiany nadwoziowej nie oferuje się słabszego benzyniaka o mocy 100 KM.
Wreszcie największym modelem z serii Tourneo jest Custom. W tym przypadku możemy jednak bardziej mówić o samochodzie, który może się przydać firmom niż rodzinom. To samochód, jaki często wykorzystywany jest przez hotele czy obsługę lotnisk. W tym przypadku również można wybierać spośród dwóch długości nadwozia, ale niezależnie od wielkości karoserii już w standardzie występują trzy rzędy siedzeń. Oczywiście podróżujące na nich osoby mają dużo przestrzeni na nogi i nad głowami, a fotele ukształtowano tak aby nie odczuwało się dyskomfortu nawet w kilkugodzinnej podróży.
Custom konfigurowany jest wyłącznie z silnikami Diesla o mocy 125 KM lub 155 KM. Ceny krótkiej odmiany zaczynają się od 145 tys. zł, a długiej od 150 tys. zł.
Niezależnie czy wybierze się Couriera, Connecta czy Customa wygodne wsiadanie na tylne siedzenia zapewniają przesuwane drzwi – nawet gdy parkuje się w ciasnym miejscu nie ma obawy, że obijemy auto stojące obok, a my i tak dostaniemy się do wnętrza auta lub z niego wysiądziemy. Praktycznych rozwiązań nie zabrakło również we wnętrzu pojazdów. Transport większych bagaży umożliwiają nie tylko pojemne części ładunkowe, lecz także możliwość składania, a nawet wyjmowania siedzeń.
Przesuwane tylne drzwi ułatwiają zajmowanie miejsca nawet w cisnych miejscach
Ford Tourneo Courier to najmniejszy model z tej serii
Wąskie reflektory nadają nadwoziu dynamiczny wygląd
Ekwipunek niezbędny do nurkowania? Nie ma problemu w tych autach zmieści się w całości
Tourneo zawitało do portu w Jastarni
Courier może mieć silniki benzynowe lub Diesla
Za najtańszego Couriera trzeba zapłacić 57 070 zł
Prezentowanymi samochodami zainteresował się także spacerujący kot
Istotną zaletą samochodu jest wygodna pozycja za kierownicą
Kierowca będzie zadowolony z dobrej widoczności we wszystkich kierunkach. To nie tylko zasługa dużych powierzchni szyb, lecz także dużych lusterek